Investigating the effectiveness of Differentiated Instruction in improving the written expression of B1 learners

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Investigating the effectiveness of Differentiated Instruction in improving the written expression of B1 learners

ΜΠΑΤΙΚΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΦΑΙΗ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ , ΦΑΙΗ
ΚΑΛΦΟΓΛΟΥ , ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη βελτίωση της γραπτής έκφρασης και της χρήσης των στρατηγικών του γραπτού λόγου από μαθητές επιπέδου B1, στο πλαίσιο μαθημάτων σε ένα κέντρο ξένων γλωσσών. Μια τάξη μαθητών με διαφοροποιημένο επίπεδο Α2-Β1 λειτούργησε ως πειραματική ομάδα και υπήρχε και μια ομάδα έλεγχου για την διασφάλιση της αξιοπιστίας της έρευνας. Πριν την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας αλλά και μετά την ολοκλήρωση της στην πειραματική ομάδα, οι μαθητές αξιολογήθηκαν με τεστ ως προς τη γνώση και τη χρήση των στρατηγικών γραπτού λόγου και τη γραπτή έκφραση τους σε δύο είδη γραπτού λόγου, το αφηγηματικό και το επιχειρηματολογικό. Η ομάδα ελέγχου, που συνέχισε να διδάσκεται με τον παραδοσιακό τρόπο, αξιολογήθηκε με τα ίδια τεστ. Η παρέμβαση διήρκησε έξι εβδομάδες και σχεδιάστηκε σύμφωνα με της αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Η ερευνήτρια, προσάρμοσε και διαφοροποίησε την διαδικασία των μαθημάτων σύμφωνα με το επίπεδο ετοιμότητας των μαθητών. Τα δεδομένα της έρευνας αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS (Statistical Package in Social Sciences) και συγκεκριμένα με ανάλυση συνδιακύμανσης (ANCOVA). Τα αποτελέσματα της έρευνας απέδειξαν ότι η πειραματική ομάδα σημείωσε καλύτερες επιδόσεις ως αποτέλεσμα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας από την ομάδα έλεγχου. Όσο περισσότερο οι μαθητές ακολουθούσαν τη διαφοροποιημένη διδασκαλία τόσο καλύτερα αποτελέσματα παρουσίαζαν, επιβεβαιώνοντας με αυτό το τρόπο έναν αριθμό ερευνών που επισημαίνουν την ανάγκη για περισσότερο χρόνο, μεγαλύτερη προσπάθεια και στήριξη των μαθητών ώστε η διαφοροποιημένη διδασκαλία να έχει αποτέλεσμα.
The purpose of the present research is to investigate the effectiveness of differentiated instruction in improving the written expression and use of writing strategies of B1 level learners in the teaching context of a private foreign language school. A class of A2-B1 level, mixed ability students acts as the experimental group of this research and there is also a control group to ensure reliability. Before the introduction of differentiated instruction in the experimental group and at the end of its implementation learners are evaluated with the use of tests that investigate their knowledge and use of writing strategies and their written performance in two writing genres, the narrative and the persuasive. The same tests are also conducted with the control group whose teacher performs traditional teaching. The intervention lasts six weeks and it is designed on the principles of differentiated instruction. The researcher adapts and differentiates the process of the writing lessons according to the learners’ readiness level. The research data are analysed by SPSS (Statistical Package in Social Sciences) with the use of one-way analysis of covariance (ANCOVA). The research findings show that the experimental group outperformed the control group as a result of the differentiated instruction. The more the learners were exposed to the principles and strategies of differentiated instruction, the better their performance was, thus confirming a number of researches pointing to the learners’ need of time, effort and reinforcement for differentiated instruction to be effective.
Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα, εικόνες

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

writing skill
διαφοροποιημένη διδασκαλία
γραπτή δεξιότητα
stategies
differentiated instruction
στρατηγικές
written expression
γραπτή έκφραση


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T11:02:02Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

133
1
9

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.