Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες παραγωγής λόγου και προωθώντας την ετεροαξιολόγηση μέσω των ερευνητικών εργασιών στο μάθημα της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας: μελέτη περίπτωσης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Developing writing skills and promoting peer-feedback through project-based learning in a young learners’ EFL classroom a case study
Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες παραγωγής λόγου και προωθώντας την ετεροαξιολόγηση μέσω των ερευνητικών εργασιών στο μάθημα της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας: μελέτη περίπτωσης

Σκαρκαλά Ρουκά, Ευδοκία

Γιαννακοπούλου, Αλεξία
Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα

The purpose of this dissertation was to explore the effect of process writing and peer feedback (PF) in the context of project-based learning (PBL) on Greek EFL students’ writing performance. Another aim of the study was to investigate students’ attitudes towards peer feedback and writing through projects after the intervention in an EFL classroom. Considering the fact that writing lessons are mostly traditional in nature due to the washback effect leaving little space for practice in classroom, this small-scale research sought to examine the potential of PBL as an educational framework that can promote student engagement in EFL writing. A class of six 12-year-old students of a private language school in a provincial town in Northern Greece participated in the study which used a mixed-methods research design. The learners were not familiar with process writing and had no experience in peer feedback, thus, the teacher provided them with ample practice in order to acquaint them with these two approaches. The findings of the study indicated that process writing in a PBL context can improve the students’ writing performance as it was revealed from the scores of the entry and exit writing tests. Furthermore, it was revealed that students were reluctant towards the technique of peer response showing a preference for teacher feedback while exhibiting a positive attitude towards process writing and PBL.
Ο σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να ερευνήσει την επίδραση της κειμενοκεντρικής προσέγγισης στη διδασκαλία του γραπτού λόγου (process writing) καθώς και της ανατροφοδότησης των συμμαθητών (peer feedback) μέσα στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας σε Έλληνες μαθητές της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας σχετικά με την επίδοση τους στο γραπτό λόγο. Άλλος ένας στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει τη στάση των μαθητών απέναντι στην ανατροφοδότηση των συμμαθητών και στην παραγωγή γραπτού λόγου μέσω των ερευνητικών εργασιών μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης στο μάθημα της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα μαθήματα παραγωγής γραπτού λόγου είναι κυρίως παραδοσιακής φύσεως εξαιτίας της αναδραστικής επίδρασης που αφήνει μικρό περιθώριο για εξάσκηση στην τάξη, αυτή η μικρής κλίμακας έρευνα επιχείρησε να εξετάσει τη δυνατότητα της ερευνητικής εργασίας ως ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που μπορεί να προωθήσει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην παραγωγή γραπτού λόγου της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Στην έρευνα, όπου χρησιμοποιήθηκε μία μικτή μεθοδολογική προσέγγιση, συμμετείχε μία τάξη έξι δωδεκάχρονων μαθητών ενός φροντιστηρίου σε μία επαρχιακή κωμόπολη της βόρειας Ελλάδας. Οι μαθητές δεν ήταν εξοικειωμένοι με την κειμενοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία του γραπτού λόγου και ούτε είχαν εμπειρία στην ανατροφοδότηση των συμμαθητών. Γι αυτό το λόγο, η δασκάλα φρόντισε να εξασκηθούν επαρκώς οι μαθητές έτσι ώστε να εξοικειωθούν με αυτές τις δύο προσεγγίσεις. Τα ευρήματα της έρευνας υπέδειξαν ότι η κειμενοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία του γραπτού λόγου στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών μπορεί να βελτιώσει την επίδοση των μαθητών στο γραπτό λόγο όπως αποκαλύφθηκε από τις βαθμολογίες των γραπτών εξετάσεων πριν και μετά την παρέμβαση. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές ήταν διστακτικοί απέναντι στην ανατροφοδότηση των συμμαθητών, δείχνοντας την προτίμηση τους για την ανατροφοδότηση δασκάλου ενώ βρέθηκαν να έχουν θετική στάση απέναντι στην κειμενοκεντρική προσέγγιση διδασκαλίας του γραπτού λόγου και την μάθηση μέσω των ερευνητικών εργασιών.
Περιέχει: πίνακες

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

ερευνητική εργασία
μαθητές που διδάσκονται την Αγγλική ως ξένη γλώσσα
δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου
peer feedback
EFL students
PBL
writing skills
ανατροφοδότηση των συμμαθητών


Αγγλική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-11T11:06:41Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

3
127
18

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.