0
The present study focused on measuring and estimating learners’ productive vocabulary size
of English as a foreign language, in the context of a state primary school of Thessaloniki,
Greece. For the sake of the particular dissertation, the category generation task was used as a
new productive vocabulary test in order to confirm whether the results yielded from such
testing method would provide significant information on the efficiency of the test as well as its
validity and reliability. The new productive lexical test also examined the extent of influence
between the production of vocabulary and the factors of gender as well as age/Grade in second
learning acquisition. Moreover, through this study it is argued whether there is a strong link
between the gender factor and the productive vocabulary learning capacity as well as the
association between productive vocabulary learning and age/Grade. In this category generation
task there were 96 participants, from the 3rd, 4th, 5th and 6th Grade of primary school. They
students completed a table with productive vocabulary that was related to the six different given
categories from thematic areas, namely animals, body parts, clothing, stationery, holidays and
party essentials. The findings of the test provided some important data that confirmed the
theories that age does play a significant role in the production of vocabulary while the gender
has a considerate impact but not necessarily decisive in the lexical production revealed. Last
but not least, the test showed that Greek EFL learners could produce a significant amount of
words in the older Grades of primary school. All in all, it is asserted that this productive test
could be used as a very reliable tool for measuring productive vocabulary purposes although
more research and emphasis should be put on defining its format and design for more reliable
and valid results.
Η παρούσα μελέτη εστίασε στη μέτρηση και την εκτίμηση του παραγωγικού λεξιλογίου των
μαθητών, με την αγγλική γλώσσα ως ξένη γλώσσα, στο πλαίσιο ενός δημοτικού σχολείου της
Θεσσαλονίκης, στην Ελλάδα. Για χάρη της συγκεκριμένης διατριβής, χρησιμοποιήθηκε το
ειδικό τεστ παραγωγής λεξιλογίου σε κατηγορίες ως ένα νέο εργαλείο μέτρησης του
παραγωγικού λεξιλογίου προκειμένου να επιβεβαιωθεί εάν τα αποτελέσματα που προέκυψαν
από τη μέθοδο αυτή θα παρείχαν σημαντικές πληροφορίες για την αποτελεσματικότητα της
δοκιμής καθώς και για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της. Η νέα παραγωγική
λεξικολογική εξέταση μελέτησε επίσης το φάσμα της αλληλεξάρτησης μεταξύ της παραγωγής
του λεξιλογίου και των παραγόντων του φύλου καθώς και της ηλικίας / τάξης στην απόκτηση
της δεύτερης γλώσσας. Επιπλέον, μέσω αυτής της μελέτης υποστηρίζεται ότι υπάρχει ισχυρός
δεσμός μεταξύ του παράγοντα φύλου και της παραγωγικής ικανότητας μάθησης λεξιλογίου
καθώς και της συσχέτισης μεταξύ της παραγωγικής μάθησης λεξιλογίου και της ηλικίας /
τάξης. Σε αυτή την έρευνα συμμετείχαν 97 συμμετέχοντες, από την 3η, 4η, 5η και 6η τάξη του
δημοτικού σχολείου. Οι σπουδαστές κλήθηκαν να συμπληρώσουν τις σχετικές λίστες με
παραγωγικό λεξιλόγιο που σχετίζεται με τις έξι διαφορετικές κατηγορίες από θεματικές
περιοχές, όπως ζώα, μέρη του σώματος, είδη ένδυσης, γραφική ύλη, διακοπές και πάρτι. Τα
ευρήματα της δοκιμής παρείχαν μερικά σημαντικά στοιχεία που επιβεβαίωσαν τις θεωρίες ότι
η ηλικία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή λεξιλογίου ενώ το φύλο έχει σημαντικό
αντίκτυπο αλλά όχι απαραίτητα καθοριστικό για την αποκαλυπτόμενη λεξική παραγωγή.
Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι οι Έλληνες μαθητές στο πλαίσιο της εκμάθησης της Αγγλικής ως
δεύτερης ξένης γλώσσας, θα μπορούσαν να παράξουν ένα σημαντικό ποσό λέξεων στις
τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Γενικά, υποστηρίζεται ότι αυτή η παραγωγική
δοκιμασία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ένα πολύ αξιόπιστο εργαλείο για τον
υπολογισμό του παραγωγικού λεξιλογίου, μολονότι θα πρέπει να γίνει περισσότερη έρευνα
και να δοθεί επιπλέον έμφαση στον ορισμό της μορφής και του σχεδιασμού της για πιο
αξιόπιστα και έγκυρα αποτελέσματα.