L’intégration de l’art dans la classe de FLE au niveau A1. Son influence sur la motivation et la performance des apprenants.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Η ενσωμάτωση της τεχνης στην τάξη της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο Α1. Ο αντίκτυπος της στα κίνητρα και την επίδοση των μαθητών
L’intégration de l’art dans la classe de FLE au niveau A1. Son influence sur la motivation et la performance des apprenants.

Κασσελούρη, Ιωάννα

Παπαδοπούλου, Ελένη
Πατεράκη , Όλγα

εικόνες μέσα σε ασκήσεις
Aujourd’hui, la plupart des enseignants s’interrogent sur les approches didactiques qui peuvent attirer l’attention de leurs élèves et en même temps aider au développement de leurs compétences. Dans ce cadre, cette étude se focalisera sur la motivation des élèves dans la classe de FLE et comment elle peut être suscitée à partir d’un enseignement fondé sur l’art et ses formes (peinture, musique, cinéma). Au début de ce mémoire, nous nous référons au cadre théorique et plus particulièrement aux courants pédagogiques sur les théories de motivation et d’apprentissage. Par la suite, nous présentons les différentes formes d’art et comment celles-ci peuvent être intégrées dans le cours de FLE. La recherche menée concerne une classe d’un institut de langues privé, composé de sept élèves de niveau A1, âgés de 11 à 12 ans. Pour récolter nos données nous avons suivi la méthode ethnographique en faisant des observations sur-champs pendant trois séances didactiques. Les activités de la première séance se fondent sur la peinture, celles de la deuxième séance sur la peinture et la musique et celles de la troisième séance sur un film de court-métrage. A la fin de chaque séance des questionnaires sont distribués aux élèves. Un entretien est aussi mené avec l’enseignante. A travers les résultats tirés à l’aide de la méthode ethnographique, nous essayons d’expliquer l’impact de l’art sur la motivation et la performance des apprenants. Quant à la performance, nous examinerons le développement de la compétence orale ainsi qu’écrite tant au niveau lexical que grammatical à l’aide des activités fondées sur l’art.
Σήμερα οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί διερωτώνται για τις διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να προσελκύσουν την προσοχή των μαθητών τους και παράλληλα να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, η μελέτη αυτή επικεντρώνεται στα κίνητρα των μαθητών μίας τάξης Γαλλικών μέσα από μαθήματα που βασίζονται στις διάφορες μορφές τέχνης (ζωγραφική, μουσική, σινεμά). Στην αρχή αυτής της εργασίας θα αναφερθούμε στο θεωρητικό πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα στα παιδαγωγικά ρεύματα που επηρέασαν τη διδακτική των γλωσσών. Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε τις διαφορετικές μορφές τέχνης και πώς αυτές μπορούν να ενσωματωθούν στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένη γλώσσα. Η έρευνα αφορά μια τάξη ενός κέντρου ξένων γλωσσών, που αποτελείται από επτά μαθητές επιπέδου Α1, ηλικίας 11 έως 12 ετών. Για την συλλογή στοιχείων εφαρμόσαμε την εθνογραφική μέθοδο, σύμφωνα με την οποία καταγράψαμε όσα παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια τριών διδακτικών ωρών. Οι δραστηριότητες του πρώτου μαθήματος βασίζονται στη ζωγραφική, εκείνες του δεύτερου μαθήματος στη ζωγραφική και τη μουσική και εκείνες του τρίτου μαθήματος σε μια ταινία μικρού μήκους. Στο τέλος κάθε μαθήματος δόθηκαν ερωτηματολόγια στους μαθητές. Μια συνέντευξη πραγματοποιήθηκε επίσης με την καθηγήτρια τους. Μέσα από τα αποτελέσματα που προκύπτουν με την εθνογραφική μέθοδο, προσπαθούμε να εξηγήσουμε τον αντίκτυπο της τέχνης στο κίνητρο και τις επιδόσεις των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τις επιδόσεις, εξετάζουμε την εξέλιξη της προφορικής επάρκειας καθώς και της γραπτής, τόσο σε λεξιλογικό όσο και γραμματικό επίπεδο.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

performance
observation
motivation
παρατήρηση
εθνογραφική μέθοδος
méthode ethnographique
art et éducation
κίνητρο
τέχνη και εκπαίδευση
επίδοση


Γαλλική γλώσσα

2018-10-29T07:55:02Z
2018-09-29


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

110
1
4



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.