Promotion of Greek local products and their contribution to agrotourism

This item is provided by the institution :
Agricultural University of Athens   

Repository :
Digital Repository of Agricultural University of Athens   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάδειξη των ελληνικών τοπικών προϊόντων και η συμβολή τους στον αγροτουρισμό
Promotion of Greek local products and their contribution to agrotourism

Μόσχου, Ελένη Θ.

Ζούνη, Γεωργία

Μεταπτυχιακή εργασία

2023-12-13


The benefit of culinary element in tourist destination marketing has been gradually increasing in recent years. Considering the local factors that benefit from the city's food grown in the spectrum of destination marketing to attract tourists to the city, provide branding and develop the city's economy as a result. Gastronomic culture is also a factor that is not the only one that offers a variety of food but highlights the life and history of people connected by traditions and values. This diploma thesis refers to the Greek local products of Greece, in addition to the widely known products offered by the Greek field worldwide. The contribution of gastronomic brands to the collaborative promotion of Greek products to contribute to agrotourism in the Greek countryside. Last but not least, the problems brought about by the given situation in the Greek agri-food sector as well as possible solutions.
Το όφελος από το γαστρονομικό στοιχείο στο μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών αυξάνεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια. Λαμβάνοντας υπόψη τους τοπικούς παράγοντες που επωφελούνται από τα τρόφιμα της πόλης που καλλιεργούνται στο φάσμα του μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών για την προσέλκυση τουριστών στην πόλη, την παροχή επωνυμίας και την ανάπτυξη της οικονομίας της πόλης ως αποτέλεσμα. Η γαστρονομική κουλτούρα είναι επίσης ένας παράγοντας που δεν είναι ο μόνος που προσφέρει ποικιλία φαγητού, αλλά αναδεικνύει τη ζωή και την ιστορία των ανθρώπων που συνδέονται με τις παραδόσεις και τις αξίες. Η παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται στα ελληνικά τοπικά προϊόντα της Ελλάδος, πέραν από τα ευρέως γνωστά προϊόντα που προσφέρει ο ελληνικός αγρός παγκοσμίως. Η συνεισφορά των γαστρονομιών επωνυμιών στην συνεργατική ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων με σκοπό τη συμβολή τους στον αγροτουρισμό της ελληνικής υπαίθρου. Τέλος, τα προβλήματα που επιφέρει η δεδομένη κατάσταση στον ελληνικό αγροδιατροφικό τομέα καθώς και πιθανές λύσεις.


Γαστρονομική επωνυμία
Ελλάδα
Branding
Gastronomical branding
Ελληνικά τοπικά προϊόντα
Gastronomical tourism
Γαστρονομικός τουρισμός
Ελληνική γαστρονομία
Greece
Greek local products
Agrotourism
Αγροτουρισμός
Greek gastronomy
Agritourism

Greek

ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)