see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχεδίαση και ανάπτυξη εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας για φορητές συσκευές για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού (EL)
Mobile augmented reality app for children with autism spectrum disorder to enrich vocabulary (EN)

Κουκουνάρα, Μαρία
Χατζηνικολάου , Κορνηλία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-20


Το παρόν άρθρο μελετά την αξιοποίηση της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) στα πλαίσια ενίσχυσης των δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής αγωγής με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Ειδικότερα, το άρθρο στοχεύει στην σχεδίαση και ανάπτυξη εφαρμογής ΕΠ για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των παιδιών με ΔΑΦ, η οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εφαρμογή ΕΠ «Καρτόλεξο» καλύπτει το βιβλιογραφικό κενό που εντοπίζεται στις εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας που απευθύνονται σε άτομα με ΔΑΦ για την ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 8 παιδιά προσχολικής αγωγής που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και η εφαρμογή αξιολογήθηκε από 3 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Για να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα και η ευχρηστία της εφαρμογής ΕΠ «Καρτόλεξο» αξιοποιήθηκε η μεικτή μεθοδολογία με την συλλογή, ανάλυση και ερμηνεία ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν στην ημιδομημένη συνέντευξη και στο γραπτό ερωτηματολόγιο ευχρηστίας. Η εφαρμογή ΕΠ «Καρτόλεξο» σχεδιάστηκε παιδαγωγικά σύμφωνα με τις αρχές του εποικοδομισμού και η λειτουργικότητα της εφαρμογής βασίστηκε στους κανόνες ευχρηστίας του Nielsen (1993). Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι η εφαρμογή «Καρτόλεξο» μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με ΔΑΦ να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους με διασκεδαστικό τρόπο. Συμπερασματικά, η εφαρμογή ΕΠ «Καρτόλεξο» χαρακτηρίστηκε κατάλληλη, λειτουργική, εύχρηστη και με πλούσιο περιεχόμενο. (EL)
This article is about the use of technology of Augmented Reality (AR) in the field of special education and more specifically tries to enrich vocabulary of children with Autism Spectrum Disorder (ASD). In particular, this work aims to design and develop an educational app “Cardword”, which can be used in the future in the educational process. In order to examine the effectiveness of the application “Cardword”, after using and interacting with the AR application that was designed, the participants replied to personal semi-structed interviews and completed a written, structured questionnaire, which aimed to examine the usability of the application. The app was tested by 3 special users-educators and by 8 preschool children with ASD. The application “Cardword” was created according to the design principles of constructivism and based on the usability heuristics by Nielsen (1993). The analysis of the data showed that the application “Cardword” can help children with ASD to enrich their vocabulary and can be considered as a valuable tool to achieve that. In conclusion, the AR application has positive results in the learning process, makes the children more engaged and increases their interest in learning. (EN)


Εμπλουτισμός Λεξιλογίου (EL)
Επαυξημένη Πραγματικότητα (EL)
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (EL)
Κοινωνικές Δεξιότητες (EL)
Vocabulary (EN)
Augmented Reality (EN)
Autism Spectrum Disorders (EN)
Social Skills (EN)

Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Greek

ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)


2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 9 (2023); 199-226 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 9 (2023); 199-226 (EN)

Copyright (c) 2023 Μαρία Κουκουνάρα, Κορνηλία Χατζηνικολάου (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)