Η σημασία των συνεργατικών δραστηριοτήτων στην απομείωση του άγχους και τη βελτίωση της επίδοσης των εκπαιδευομένων σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σημασία των συνεργατικών δραστηριοτήτων στην απομείωση του άγχους και τη βελτίωση της επίδοσης των εκπαιδευομένων σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (EL)
The importance of collaborative activities in reducing stress and improving learner performance in distance learning environments (EN)

Νιάρη, Μαρία
Συρμοπούλου, Χαρίκλεια

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-10-20


Το άγχος που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενήλικης καθημερινότητας αποτυπώνεται στις εκπαιδευτικές διαδικασίες στις οποίες εμπλέκεται ο εκάστοτε εκπαιδευόμενος. Με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί μία από τις εκπαιδευτικές μεθόδους που υιοθετείται όλο και περισσότερο στη χώρα μας, αξίζει να διερευνηθεί το πώς τα συναισθήματα και η κοινωνική παρουσία στην εκπαίδευση από απόσταση μπορούν να απογειώσουν το άγχος των ενήλικων εκπαιδευόμενων. Ο στόχος της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι να καταγράψει τους παράγοντες που προκαλούν άγχος στους/στις ενήλικες εκπαιδευόμενους/ες σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης και συνακόλουθα να διερευνήσει τον ρόλο των συνεργατικών δραστηριοτήτων στη μείωση του άγχους των εκπαιδευόμενων και την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους. Η ερευνητική μελέτη έλαβε χώρα σε φοιτητές του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών “Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε Συστήματα εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας και Μάθησης – Επιστήμες της Αγωγής” (ΕΤΑ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με ερωτήσεις ανοικτού τύπου. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τους παράγοντες που προκαλούν άγχος στους/στις ενήλικες εκπαιδευόμενους/ες, όπως διατυπώνονται στη διεθνή και εγχώρια βιβλιογραφία. Ταυτόχρονα, ανέδειξε τη σημασία καλλιέργειας θετικών συναισθημάτων κατά τη διαδικασία της μάθησης και τη χρησιμότητα των συνεργατικών δραστηριοτήτων στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ώστε να απομειώνεται το άγχος. (EL)
Stress is an integral part of adult’s everyday life and is reflected in the educational process in which each student is involved. Given that the distance education process is one of the increasingly used educational methods, it is worth investigating the feelings expressed during it, as well as the way social presence in an e-learning environment fight stress. The aim of this research study is to highlight the stress-inducing factors of adult learners in distance teaching and learning environments and consequently to articulate the role of collaborative activities in reducing learners’ stress in order to infer the improvement of performance and the completion of studies of the adult learners. Semi-structured interviews with open-ended questions were used for the research. The results of the research confirmed the stress factors of adult learners as formulated in the international and domestic literature and added some more. At the same time, he highlighted the necessity of positive emotions during the learning process and the usefulness of collaborative activities in educational planning. (EN)


συνεργατική μάθηση (EL)
άγχος (EL)
εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
συνεργατική δραστηριότητα (EL)
stress (EN)
distance education (EN)
collaborative learning (EN)
collaborative activities (EN)

Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)


2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 9 (2023); 1-21 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 9 (2023); 1-21 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.