Η ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και η σύνδεσή της με την αντίληψη της σχέσης με τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και η σύνδεσή της με την αντίληψη της σχέσης με τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος (EL)
Resilience of students during distance learning implemented due to pandemic and its association with student-teacher relationship (EN)

Poulou, Maria
Bertsia, Vasiiki

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-20


Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει το ζήτημα της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών μέσης και ύστερης παιδικής ηλικίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19 και της τηλεκπαίδευσης που εφαρμόστηκε στα ελληνικά σχολεία. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη ανάλυση της έννοιας της ψυχικής ανθεκτικότητας και της σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή, ενώ εν συνεχεία πραγματοποιείται αναφορά σε σχετικές μελέτες που διενεργήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο. Έπειτα, παρουσιάζονται τα ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνα αυτή στην οποία έλαβαν μέρος 576 μαθητές από δημοτικά σχολεία του νομού Ηρακλείου. Στόχος της έρευνας ήταν η συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών με την αντίληψη της σχέσης με τον εκπαιδευτικό, την ψυχική ανθεκτικότητα του εκπαιδευτικού τους καθώς επίσης και με το αν οι μαθητές βιώσαν αισθήματα μοναξιάς και αν ένιωσαν ότι έχασαν κάποιους από τους φίλους τους κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και των περιοριστικών μέτρων. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια Connor-Davidson resilience scale και teacher’s acceptance-rejection short scale τα οποία εξετάζουν αντίστοιχα την ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών (και εκπαιδευτικών) και την αντίληψη της σχέσης που έχουν οι μαθητές με τον εκπαιδευτικό τους, καθώς επίσης και κάποιες ερωτήσεις κλειστού τύπου σχετικά με τις εμπειρίες των παιδιών από την περίοδο της τηλεκπαίδευσης και των περιοριστικών μέτρων. Μέσα από την ανάλυση προέκυψαν σημαντικά ευρήματα τα οποία παρατίθενται και συνδέονται με τη σύγχρονη διεθνή βιβλιογραφία. Συγκεκριμένα, φάνηκε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στο αίσθημα στοργής/ζεστασιάς που εισπράττουν τα παιδιά από τον εκπαιδευτικό και στα επίπεδα ψυχικής τους ανθεκτικότητας, ενώ παράλληλα η σχέση με τον εκπαιδευτικό φάνηκε να σχετίζεται με το αν βιώσαν αίσθημα μοναξιάς κατά την περίοδο της τηλεκπαίδευσης και με το αν θεωρούν ότι έχασαν κάποιους από τους φίλους τους κατά τη διάρκειά της. (EL)
The purpose of this study was the association between basic aspects of students’ resilience during pandemic COVID-19. Specifically, students of 4th, 5th and 6th grade participated in our study. First of all, we present the theoretical background with research findings around the world on the topic of kids’ resilience during pandemic. In addition to that, we analyze the basic term of resilience and student-teacher relationship as well. In our study, we aimed to correlate students’ resilience with students’ perception of teacher-student relationship as well as feelings of loneliness and the perception that they lost some of their close friends during pandemic and lockdowns. In order to examine the aforementioned factors, we used a) the Connor-Davidson resilience scale which estimates students’ and teachers’ resilience level, b) Teacher’s acceptance-rejection short scale which estimates students’ perceptions of student-teacher relationship, and c) close-ended questions about students’ experiences of distance learning during pandemic. 576 students from schools in Heraklion participated in our research. Findings indicate the importance of teacher’s attitude towards its students and the correlation resilience and perception of losing or not close friends during pandemic. These findings are confirmed with recent research data from around the world. School environment plays an important role both in learning and in child development. A learning environment must seek to promote learning as a dynamic activity as well as to support cooperation. (EN)


σχέση με εκπαιδευτικό (EL)
ψυχική ανθεκτικότητα (EL)
πανδημία (EL)
student-teacher relatioship (EN)
pandemic (EN)
resilience (EN)

Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)


2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 10 (2024); 22-35 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 10 (2024); 22-35 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2024 Βασιλική Μπέρτσια, Μαρία Πούλου (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.