Διαπολιτισμικές προσεγγίσεις και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες: Προγράμματα συμπερίληψης και καλές πρακτικές στην εκπαίδευση των παιδιών Ρομά

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαπολιτισμικές προσεγγίσεις και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες: Προγράμματα συμπερίληψης και καλές πρακτικές στην εκπαίδευση των παιδιών Ρομά (EL)
Intercultural education and vulnerable social groups: Ιnclusion policies and good practices (EN)

Kalogerogianni, Fotini

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-20


Στο παρόν άρθρο γίνεται μια προσπάθεια να προσδιοριστούν οι ευπαθείς κοινωνικά ομάδες που αποτελούν σημείο αναφοράς της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ως προς τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη προγραμμάτων τα οποία στοχεύουν στη συμπερίληψη των μαθητών/τριών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται τα ερευνητικά-εκπαιδευτικά αυτά προγράμματα τα οποία έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία 25 χρόνια και αφορούν είτε μαθητές/τριες με μεταναστευτικό υπόβαθρο, είτε μαθητές/τριες που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, είτε μαθητές/τριες Ρομά, με απώτερο σκοπό την πολυ-επίπεδη υποστήριξη της φοίτησής τους στο σχολείο και την αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού και κοινωνικού αποκλεισμού που συχνά βιώνουν. Ωστόσο, εστιάζουμε στη μελέτη περίπτωσης του πιο πρόσφατου προγράμματος για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και τις καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν κατά την υλοποίησή του, με σκοπό να αναδειχθούν οι βασικές αρχές και οι πρακτικές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της υλοποίησης των δράσεων στα συμπεριληπτικά προγράμματα. (EL)
In the present article, the vulnerable social groups that constitute a reference point for intercultural education in terms of the design and development of programmes aimed at the inclusion of students in contemporary Greek schools are identified. In this context, these research-educational programmes are presented, which have been implemented over the last 25 years and concern either students with an immigrant background, students belonging to the Muslim minority of Thrace, or Roma students, with the ultimate aim of providing multi-level support for their schooling and addressing the educational and social exclusion they often experience. Special reference is made to the good practices implemented in the recent programme for the inclusion of Roma children in Central and Western Macedonia. (EN)


διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
συμπερίληψη (EL)
ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (EL)
καλές πρακτικές (EL)
inclusion (EN)
intercultural education (EN)
vulnerable social groups (EN)
good practices (EN)

Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)


2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 10 (2024); 36-51 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 10 (2024); 36-51 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2024 Φωτεινή Καλογερογιάννη (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.