Primary school teachers' perspectives on attention deficit hyperactivity disorder

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαταραχή ελλειματικής προσοχής- υπερκινητικότητας (EL)
Primary school teachers' perspectives on attention deficit hyperactivity disorder (EN)

Vasileiadis, Ilias
Vleioras, Georgios
Tsaknaki, Ekaterini
Tsermentseli, Stella

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ποιοτική έρευνα (EL)

2022-11-01


Οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ καθορίζουν τη μαθησιακή τους πορεία, επηρεάζουν την εικόνα εαυτού που διαμορφώνουν καθώς και τα επίπεδα κοινωνικής αποδοχής από τους συνομήλικους τους. Ωστόσο, ο τρόπος διαχείρισης των συμπτωμάτων της ΔΕΠ-Υ από τους εκπαιδευτικούς στη χώρα μας δεν έχει προσδιοριστεί επαρκώς. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι πεποιθήσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής αγωγής για τους μαθητές και τις μαθήτριες με ΔΕΠΥ. Οι παράμετροι που συνδέονται με την αντιμετώπιση των δυσκολιών που εμφανίζονται στη τάξη όπου φοιτούν μαθητές με ΔΕΠ-Υ αποτυπώθηκαν με την ηλεκτρονική χορήγηση ερωτηματολόγιου αυτο-αναφοράς, ανοιχτών ερωτήσεων σε 19 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της γενικής αγωγής. Η επεξεργασία των δεδομένων βασίστηκε στις αρχές της διασταυρωμένη ανάλυσης των δεδομένων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η διαχείριση των δυσκολίων των συγκεκριμένων μαθητών δεν μπορεί να είναι αποδοτική με τους παραδοσιακούς παιδαγωγικούς τρόπους. Οι εκπαιδευτικοί, ακολουθώντας το ατομικό-ιατρικό μοντέλο διαχείρισης των συμπεριφορικών δυσκολιών, κρίνουν σημαντική την εξατομικευμένη ψυχο-εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ΔΕΠ-Υ, όχι από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Συμπερασματικά, προκρίνεται ο επαναπροσδιορισμός του διακριτού ρόλου των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση των μαθητών με ΔΕΠ-Υ εντός της σχολικής τάξης. (EL)
Teachers' beliefs about Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) play a pivotal role in children’s inclusion, learning progression, self-image, and levels of peer social acceptance. However, in Greece, teachers’ levels of knowledge about the nature and management of ADHD are not adequately determined. The present study examined Greek primary school teachers’ understanding of the behavioural characteristics of children with ADHD, the kinds of support teachers preferred, and interventions they had implemented. An open-ended self-report questionnaire was administered to 19 primary school teachers working in public schools. The data processing was based on the principles of descriptive analysis. The research outcomes indicate that even though teachers had adequate knowledge of ADHD characteristics, they believed that an individual-medical model for managing the behavioural difficulties of ADHD was more appropriate for children with the disorder. Given the potentially negative effects of these beliefs on ADHD children’s inclusion, the study recommends that the distinct role of public-school teachers in primary education be redefined in managing students with ADHD. (EN)


παρεμβάσεις (EL)
διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) (EL)
σχολική διαχείριση (EL)
Στάσεις εκπαιδευτικών (EL)

Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση

Greek

Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)


2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 10 Αρ. 2 (2022): Νοέμβριος 2022; 175-195 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 10 No. 2 (2022): Novemmber 2022; 175-195 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2025 Ηλίας Βασιλειάδης, Γεώργιος Βλειώρας , Στέλλα Τσερμεντσελή , Αικατερίνη Τσακνάκη (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)