Ψυχική Ανθεκτικότητα: ανάλυση βασικών παραμέτρων της έννοιας, η διαμόρφωση της από την παιδική ηλικίας έως την ενήλικη ζωή και ο ρόλος του σχολείου

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ψυχική Ανθεκτικότητα: ανάλυση βασικών παραμέτρων της έννοιας, η διαμόρφωση της από την παιδική ηλικίας έως την ενήλικη ζωή και ο ρόλος του σχολείου (EL)
Resilience: analysis of basic parameters of term, evolution from childhood to adulthood and the role of school (EN)

Poulou, Maria
Mpertsia, Vasiliki

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-05-26


Ο 21ος αιώνας χαρακτηρίζεται από αρκετές δυσκολίες και απαιτήσεις για κάθε πολίτη. Ήδη από την παιδική μας ηλικία καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε πολλά και απαιτητικά καθήκοντα. Τα τελευταία, μάλιστα, χρόνια βιώσαμε την πανδημία της Covid-19 και την απειλή που εκείνη έθεσε σε ψυχοκοινωνικό, οικονομικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Η παρούσα εργασία εστιάζει στην έννοια της Ψυχικής Ανθεκτικότητας, δηλαδή της ικανότητας των ατόμων να ξεπερνούν τις δυσκολίες που τους παρουσιάζονται. Επιχειρείται μια σύντομη ιστορική αναδρομή στον όρο, αναφέρονται βασικοί ορισμοί και αναλύονται οι βασικές παράμετροι που σχετίζονται με την εκδήλωσή της σε ενήλικες και παιδιά. Επιπροσθέτως, γίνεται εκτενής αναφορά στον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών για την προαγωγή και την ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών. (EL)
In the 21st century, individuals are confronted with a large number of different and complicated tasks and are invited to adjust to a constantly changing environment. Pandemic Covid-19 posed serious threats at psychosocial, economic and educational level. Every single person had to cope with the consequences of pandemic and adjust to a new lifestyle. This paper, based on international research data and recent studies around the word, presents basic aspects of Resilience. We will analyze the evolution of this term through time and we will highlight the main factors that intervene with one’s ability to bounce back and confront with her/his problems. Protective factors help us to cope with adverse circumstances, whereas risk factors pose threatens to somebody’s development. Furthermore, we focus on the importance of school environment and teacher-student relationship to the empowerment of students’ resilience. Research data highlight the key role of school setting and teacher as far as student’s resilience and psychosocial development are concerned. Consequently, the main purpose here is to provide a more detailed understanding of the concept of Resilience. (EN)


Teachers (EL)
Ψυχική Ανθεκτικότητα (EL)

Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)


2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 11 Αρ. 1 (2023): Μάιος 2023; 19-41 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 11 No. 1 (2023): May 2023; 19-41 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2025 Βασιλική Μπερτσιά, Μαρία Πούλου (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.