Αποτελεί η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων το όχημα για την επαγγελματική ευημερία των νηπιαγωγών;: Απόψεις εκπαιδευτικών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αποτελεί η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων το όχημα για την επαγγελματική ευημερία των νηπιαγωγών;: Απόψεις εκπαιδευτικών (EL)
Is school self-evaluation the vehicle for kindergarten teachers' professional well-being?: Teachers' views (EN)

Kountzoglou, Anna Spyridoula
Kakana, Domna Mika

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-11-30


Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των νηπιαγωγών αναφορικά με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και τη σύνδεσή της με την επαγγελματική τους ευημερία. Η συγκεκριμένη θεματική περιοχή αξίζει ερευνητικής δραστηριότητας αφού πρόκειται για ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα για την ελληνική εκπαίδευση αλλά κι ένα πεδίο το οποίο δεν έχει μελετηθεί επαρκώς στην Ελλάδα, ειδικά για την προσχολική εκπαίδευση. Με τη χρήση ημι-δομημένων συνεντεύξεων αντλήθηκαν οι απόψεις νηπιαγωγών για το θέμα. Οι νηπιαγωγοί του δείγματος ήταν 15, προερχόμενοι από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Προκειμένου να αναλυθούν τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί τάσσονται υπέρ της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, αναφερόμενοι σε πολλές από τις διαστάσεις που χρήζουν αξιολόγησης. Σύμφωνα με τις νηπιαγωγούς του δείγματος, τα άτομα που θα πρέπει να εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία είναι κυρίως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, η σχολική ηγεσία, καθώς και οι γονείς. Εντόπισαν επίσης αρκετά οφέλη της αυτοαξιολόγησης τόσο στους ίδιους όσο και στη σχολική μονάδα. Τέλος, το σύνολο των νηπιαγωγών ανέφερε την συνεργασία και την επικοινωνία με τους/τις συναδέλφους/-ισες ως τον πιο σημαντικό παράγοντα που επιδρά στην επαγγελματική τους ευημερία και μπορεί να επηρεαστεί από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας. (EL)
On the occasion of the Government paper 140 / 20-1-2021 issued by the Ministry of Education and Religions entitled: "Collective planning, internal and external evaluation of schools in terms of their educational work" and concerns the self-evaluation of schools, this paper aims to explore the views of kindergarten teachers regarding with the process of self-assessment. Moreover the current research is also referred to the topic of professional well-being. These topic areas are worth researching because they belong to a field that has not been sufficiently studied in our country, especially for preschool education. There is a very small number of researches that refer both to the self-evaluation of the school units and the professional well-being of educators. Through the use of semi-structured interviews, the views of the kindergarten teachers of the sample are drawn on this topic. The kindergarten teachers that were the sample of the research were 15 in total, coming from different parts of Greece. In order to analyze the data of the semi-structured interviews, the method of thematic analysis was used. Regarding to the above, most teachers are in favor of self-evaluation of school units, although they have some doubtsabout the implementation of the process. In fact, many of the dimensions of school life that need evaluation were mentioned. According to the kindergarten teachers, the people who should be involved in this process are mainly the teachers themselves, while the school leadership and the parents were also mentioned. Teachers also identified several benefits of the self-assessment process both in themselves (eg professional development) and in the school unit (eg opening a school in the community). Also, all the kindergarten teachers mentioned the cooperation and communication with their colleagues as the most important factor that affects their professional well-being and can be influenced by the self-evaluation of their school unit. (EN)


Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας (EL)
Προσχολική εκπαίδευση (EL)
Επαγγελματική ευημερία (EL)
Ποιοτική έρευνα (EL)
Qualitative research (EN)
Professional well-being (EN)
School self-evaluation (EN)
Preschool Education (EN)

Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)


2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 11 Αρ. 2 (2023): Νοέμβριος 2023 ; 180-206 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 11 No. 2 (2023): Νοέμβριος 2023 ; 180-206 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2025 Άννα-Σπυριδούλα Κουντζόγλου, Δόμνα-Μίκα Κακανά (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.