Η σημασία της εκμάθησης γραφής του ονόματος για την ανάδυση του γραμματισμού

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σημασία της εκμάθησης γραφής του ονόματος για την ανάδυση του γραμματισμού (EL)
The importance of name writing for the emergence of literacy (EN)

Stellakis, Nektarios
Galanis, Georgios

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-05-09


Η παρούσα έρευνα, που αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης διαχρονικής μελέτης περίπτωσης, έχει ως βασικό στόχο την αποτύπωση της εξελικτικής πορείας της εκμάθησης γραφής του ονόματος από ένα παιδί κατά τη φάση του αναδυόμενου/πρώτου γραμματισμού του και αποσκοπεί να καταδείξει την επιρροή που η διαδικασία αυτή άσκησε στην ανάδυση των ικανοτήτων του στη γραφή. Η έρευνα εστιάζει στην εις βάθος ανάλυση των γραπτών παραγωγών ενός αγοριού υψηλής κοινωνικής προέλευσης, του Ανδρέα, εξετάζοντας την περίοδο από τη γέννησή του έως την είσοδό του στο δημοτικό σχολείο. Από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε η ικανοποιητική σκιαγράφηση της πορείας που ακολούθησε έως την εκμάθηση της γραφής του ονόματός του και αναδείχθηκε ο κεντρικός ρόλος της προσωπικής υπογραφής ως προς την κατάκτηση του κώδικα της γραφής από το παιδί. (EL)
The present study, which is part of a broader longitudinal case study, aims to imprint the developmental course of a child learning to write his/her name during the phase of first literacy and the influence of this learning process on the emergence of the child’s writing skills. The study focuses on the in-depth analysis of the written products of a high social level boy, Andreas, examining the period since his birth until his entrance in primary school. The assessment of the results showed a satisfying delineation of his development until he learned the acceptable written form of his name and highlighted the pivotal role of Andreas' learning of writing his own name for the acquisition of alphabetic code. (EN)


Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)


2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 12 Αρ. 1 (2024): Μάιος 2024; 87-113 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 12 No. 1 (2024): May 2024; 87-113 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2025 Γεώργιος Γαλάνης, Νεκτάριος Στελλάκης (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.