Επιλογή τουριστικών προορισμών από τους καταναλωτές

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Επιλογή τουριστικών προορισμών από τους καταναλωτές

Γκανιά, Βασιλική

Ο τουρισμός έχει εξελιχθεί παγκοσμίως σε μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες , αποτελώντας σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης και πηγή απασχόλησης . Ο 20ος αιώνας χαρακτηρίστηκε από πολλούς σαν «αιώνας του τουρισμού», αφού κατά την διάρκειά του συντελέστηκαν κοσμογονικές αλλαγές σχετικά με την ανάπτυξη του τουρισμού. Η σημασία του τουρισμού ιδιαίτερα για την ελληνική οικονομία είναι μεγαλύτερη από ότι για το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας .Η εντεινόμενη παγκοσμιοποίηση δεν έχει αυξήσει δραματικά μόνο τις διασυνοριακές κινήσεις αγαθών και κεφαλαίων , αλλά και τις μετακινήσεις ανθρώπων , είτε αυτοί ταξιδεύουν για λόγους επαγγελματικούς είτε αναψυχής..Ο Τουρισμός αποτελεί ένα σύνθετο δραστηριοτήτων, αγαθών, υπηρεσιών καιπαραγωγικών μονάδων που προσφέρει μια τουριστική εμπειρία ή ταξιδιωτική, σεμεμονωμένα άτομα ή ομάδες ατόμων που φεύγουν προσωρινά από τον τόπο της μόνιμης διαμονής τους και ταξιδεύουν σε κάποιο τουριστικό προορισμό της επιλογής τους με σκοπό την ικανοποίηση των τουριστικών αναγκών ή επιθυμιών τους.Οι σημαντικότερες αλλαγές παρουσιάστηκαν μετά την λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, όπου ο Τουρισμός μαζικοποιείται και ανάγεται σε κύριο κοινωνικό-οικονομικό φαινόμενο της εποχής. Σήμερα ο τουρισμός αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο με κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις σε πολλές περιφέρειες του πλανήτη μας.Στη ραγδαία ανάπτυξη του Παγκόσμιου τουρισμού συνέβαλαν: η τεχνολογική εξέλιξη που υπήρξε αλματώδης και εντυπωσιακή, ώστε εκμηδένισε τις αποστάσεις δίνοντας στο σύγχρονο άνθρωπο τη δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε γωνιά της γης, οι κατακτήσεις των εργαζομένων (θεσμοθετήθηκαν οι πληρωμένες διακοπές) και η ποιοτική υποβάθμιση της ζωής, των κατοίκων που ζουν κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα.Ο τουρισμός έγινε πια αναγκαιότητα για τον σύγχρονο άνθρωπο, και σήμερα ξεφεύγει από την κλασική εμπειρική θεώρησή του, γίνεται «τεχνοκρατικός» και κινεί το ενδιαφέρον πολλών επιστημονικών κλάδων. Ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με τις ανάγκες του, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του, την κοινωνική και οικονομική θέση του, την ψυχολογική κατάσταση που βρίσκεται, τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτει, επιλέγει διαφορετικά το είδος της ψυχαγωγίας του, το χρόνο, τον τόπο και το είδος των διακοπών του.Προϋπόθεση λοιπόν για την ανάπτυξη του τουρισμού αποτελεί ο τόπος προορισμού. Οι φυσικές συνθήκες, η πολιτιστική και η ιστορική κληρονομιά, η υλικοτεχνική υποδομή, το οικονομικό περιβάλλον κλπ. που λειτουργούν είτε μεμονωμένα είτε σε συνδυασμό μεταξύ τους αποτελούν κριτήρια που κινούν το τουριστικό ενδιαφέρον και συμβάλλουν στην επιλογή του τόπου προορισμού του τουρίστα . Όπως αναφέρθηκε ο τουρισμός είναι μία δραστηριότητα η οποία αποτελεί την “ατμομηχανή” της ελληνικής οικονομίας, με συνεχώς αυξανόμενη σημασία.Με μικρές ή μεγάλες διακυμάνσεις , ο τουρισμός συνεισφέρει σημαντικά στην ευημερία της Ελλάδας, αποτελώντας ουσιαστικά την μεγαλύτερη εθνική βιομηχανία. Με την παρούσα εργασία εξετάζεται η συμπεριφορά του καταναλωτή - τουρίστα και τα κίνητρα που επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων και τις επιλογές συγκεκριμένων τουριστικών προορισμών. Βασικός σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να αναφερθούν, με βάση έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο λεκανοπέδιο Αττικής,, μερικοί από τους παράγοντες και τα κίνητρα που επηρεάζουν την ικανοποίηση των τουριστών και την ζήτηση τουριστικών υπηρεσιών και κατά συνέπεια και την επιλογή τουριστικών προορισμών και χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που δίνονται να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για τον ελληνικό τουρισμό . Η εργασία είναι χωρισμένη σε τρία μέρη.Το πρώτο μέρος αποτελείται από δύο κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία σύντομη ανασκόπηση της διαχρονικής εξέλιξης του τουρισμού ενώ στο δεύτερο περιγράφονται κάποια χαρακτηριστικά των τουριστών και τα κίνητρα των τουριστικών ταξιδιών.Το πρώτο κεφάλαιο του δεύτερου μέρους αναφέρεται στην τουριστική ανάπτυξη ενώ τα δύο επόμενα στην τουριστική ζήτηση και προσφορά αντίστοιχα. Στο κεφάλαιο 4 περιγράφονται οι κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις και στα άλλα δύο κεφάλαια που ακολουθούν γίνεται μία αναφορά στον παγκόσμιο και στον ελληνικό τουρισμό. Τέλος στο τρίτο μέρος είναι η έρευνα.Υπάρχει η αναφορά σε ξενόγλωσση βιβλιογραφία, η παρουσίαση της έρευνας και τα συμπεράσματα.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

προτιμήσεις
Tourism - Greece
Tourism - Social aspects
επισκέπτες
Τουρισμός - Κοινωνικές απόψεις
Τουρισμός - Περιβαλλοντικές απόψεις
Tourism - Environmental aspects
καταναλωτές
Τουρισμός - Ελλάδα
τουριστική βιομηχανία
Τουρισμός
Tourism - Industry and trade
Τουρισμός - Βιομηχανία και εμπόριο

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2007-11-06


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.