The present research studied the contribution of drama activities to the creation of interaction’s relations among greek and alien pupils in a preschool class. More specifically, this study aimed at collecting data concerning: 1)being of stereotypes and prejustices at the children of 5 years old 2) being of interaction among greek and alien pupils of this age,3)the way of their interaction,4) the factors which influent their interaction,5) the probably change of children’s attitude and behavior after the interventions- drama workshops. The study took place in two preschools classes, in the centre of Athens, whose the 1/3 of pupils are alien.This dissertation is organized in nine chapters. The first chapter is concerned at stereotypes, prejustices, multicultural classes, basic principles and aims of intercultural education. The second chapter is referring to recognition’s practices. The third chapter is concerning at the methodology of research, included the purpose, the subject and the instruments used. In the fourth and fifth chapter are presented the data and the conclusions of these instruments. In the sixth chapter are described the 14 interventions- drama workshops. The seventh chapter presents the conclusions of the interventions. In the ninth chapter are analyzed all the conclusions and the collected data of this study and in the ninth chapter is presented and discussed the final result. According to the final result, drama activities contribute to the creation of interaction’s relations among greek and alien pupils.
Η παρούσα διατριβή διερεύνησε κατά πόσο η εφαρμογή των θεατρικών δραστηριοτήτων συμβάλλει στη δημιουργία σχέσεων αναγνώρισης μεταξύ ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών σε μία τάξη νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα επεδίωξε να συγκεντρώσει στοιχεία για : 1) την ύπαρξη στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας,2) την ύπαρξη αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών, 3) τη μορφή της αλληλεπίδρασης που έχουν,4)τους παράγοντες που επηρεάζουν τις επιλογές τους,5) την πιθανή αλλαγή στη στάση και στη συμπεριφορά των παιδιών μετά το πέρας των παρεμβάσεων.Η έρευνα διεξήχθη σε δύο συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, πρωινού ωραρίου, του κέντρου της Αθήνας, των οποίων το 1/3 των μαθητών τους αποτελείται από αλλοδαπούς μαθητές. Το ένα τμήμα λειτούργησε ως ομάδα έρευνας και το άλλο ως ομάδα ελέγχου.Η εργασία διαρθρώνεται σε εννέα κεφάλαια. Στο 1ο κεφάλαιο αναφερόμαστε στα στερεότυπα και στις προκαταλήψεις, στην πολυπολιτισμική τάξη, στις βασικές αρχές και στους στόχους της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στο 2ο κεφάλαιο, αναφερόμαστε στις πρακτικές αναγνώρισης στο διαπολιτισμικό σχολείο, στην επικοινωνία, στο παιχνίδι, στη δημιουργική μάθηση και στις θεατρικές δραστηριότητες, των οποίων παρουσιάζουμε τις παιδαγωγικές αρχές που τις διέπουν, καθώς και τη σχέση τους με τις υπόλοιπες πρακτικές αναγνώρισης.Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τη μεθοδολογία της έρευνας και τα ερευνητικά εργαλεία. Στο 4ο και 5ο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση των ευρημάτων και των συμπερασμάτων από την εφαρμογή των ερευνητικών εργαλείων. Στο 6ο κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά ανά δραστηριότητα οι 14 παρεμβάσεις-θεατρικά εργαστήρια με τους επιμέρους και τους γενικούς στόχους τους, καθώς και η αξιολόγησή τους. Στο 7ο κεφάλαιο καταγράφουμε τα συμπεράσματα από τις παρεμβάσεις. Στο 8ο κεφάλαιο γίνεται η καταγραφή και η ανάλυση όλων των συμπερασμάτων, ενώ στο 9οκαι τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζουμε το τελικό συμπέρασμα και τις προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.Με την έρευνά μας καταλήξαμε στο συμπέρασμα, ότι οι θεατρικές δραστηριότητες είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία σχέσεων αναγνώρισης μεταξύ ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών.