Πολιτισμική ετερότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση:Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και της Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής στην ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών.

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Πολιτισμική ετερότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση:Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και της Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής στην ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών.

Μάνου, Αγγελική - Ταξίαρχος

Πολεμικός, Νικήτας

doctoralThesis

2013
2015-11-17T10:42:57Z


Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη διαπολιτισμική συμβουλευτική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το ρόλο του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση της πολυπολιτισμικής σχολικής πραγματικότητας. Η έρευνα, που διεξήχθη στο νομό Αττικής, σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μας οδήγησε στα εξής ευρήματα: α) οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης ως έναν από τους στόχους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, β) εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει εξειδικευμένος φορέας συμβουλευτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, γ) θεωρούν τη συμβουλευτική απαραίτητη δράση της παιδαγωγικής διαδικασίας, για την άσκηση της οποίας απαιτείται ειδικός σύμβουλος παιδαγωγός, δ) αναγνωρίζουν τη συνθετότητα του ρόλου τους – καλοί παιδαγωγοί, ουσιαστικοί σύμβουλοι, επικοινωνιακά επιδέξιοι, καταρτισμένοι σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ε) παραδέχονται πως οι γνώσεις τους σε θέματα συμβουλευτικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι ελλιπείς, στ) κρίνουν αναγκαία την άσκηση της διαπολιτισμικής συμβουλευτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς εισάγει καινούρια στοιχεία, θεωρώντας τον εκπαιδευτικό κύριο εκφραστή της. Τέλος, προτείνεται η ενίσχυση των επαγγελματικών εφοδίων των εκπαιδευτικών, μέσω επιμορφώσεων και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και συμβουλευτικής, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν επάξια στον πολυδιάστατο ρόλο τους.
The aim of the present thesis is the exploration of both the educators’ views regarding Intercultural Counseling in Primary Education and the role of the educator in the multicultural school reality.The survey conducted on educators in Primary Education in Attica reported the following findings: a) educators recognise the need for the development of intercultural conscience as one of the aims of Primary Education, b) they express their certainty that there is no specialized body to deal with intercultural education counseling, c) they consider both counseling in the educational process and a specialised educational counselor to be indispensable, d) they recognise the complexity of their role – good teachers, essential counselors, skilled communicators, erudite in all fields of knowledge, e) they admitt that their knowledge regarding counseling and intercultural education is imperfect, f) they emphasize on the necessity of intercultural counseling in Primary Education in introducing new approaches, considering the educator as it’s main representative.Finally, it is recommended that educators should be provided with professional qualifications, through continuous training in Intercultural Education and Counseling, so that they meet the requirements of their multidimensional role.


Primary education
Ρόλος του εκπαιδευτικού
Foreing studens
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Διαπολιτισμική συμβουλευτική
Intercultural counceling
Teacher's role
Cultural diversity
Αλλοδαποί μαθητές
Πολιτισμική ετερότητα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Άλλο.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)