Η διερεύνηση της πολλαπλασιαστικής σκέψης παιδιών με διάγνωση συνδρόμου Asperger

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η διερεύνηση της πολλαπλασιαστικής σκέψης παιδιών με διάγνωση συνδρόμου Asperger

Νούλης, Ιωάννης

Καφούση, Σουλτάνα

doctoralThesis

2014
2015-11-17T10:43:00Z


Στη διατριβή διερευνήθηκαν οι τρόποι λύσης των παιδιών με διάγνωση συνδρόμου Asperger (ΣΑ), για τον υπολογισμό γινομένων σε ασύμμετρες πολλαπλασιαστικές καταστάσεις ίσων ομάδων. Για την υλοποίηση του σκοπού της έρευνας εκπονήθηκαν πολλαπλές μελέτες περίπτωσης, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, σε τέσσερα ταιριασμένα ζεύγη παιδιών συνδρόμου Asperger και τυπικών παιδιών.Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν για τους συμμετέχοντες ΣΑ είναι: Ανέπτυξαν τρόπους λύσης που αναδεικνύουν πολλαπλασιαστική σκέψη σε όλες τις κατηγορίες έργων, με μεγάλες διαφοροποιήσεις στις διαδικασίες επίλυσης, παρουσιάζοντας δυσκολίες σε έργα Λεκτικών Προβλημάτων (ΛΠ) και Αριθμητικών Υπολογισμών (ΑΥ), ενώ διευκολύνθηκαν σε έργα Χειραπτικού Υλικού (ΧΥ) και Εικονικών Αναπαραστάσεων (ΕΑ) καθώς και στα έργα ενδιαφερόντων τους. Οι κατηγορίες ΧΥ και ΕΑ και τα έργα ενδιαφερόντων τους τους βοήθησαν να αναπτύξουν στρατηγικές γινομένου και να κατανοήσουν τη σχέση μερών-όλου. Ανέπτυξαν «δικούς τους» τρόπους για να κατανοήσουν τον πολλαπλασιασμό, χρησιμοποίησαν τη φωναχτή σκέψη, ενώ φάνηκε να μην έχουν κατακτήσει τις προαπαιτούμενες γνώσεις και να μην παρουσιάζουν καλές μεταγνωστικές δεξιότητες.Τέλος, προτείνονται παρεμβάσεις για την εξάλειψη των ατομικών και κοινωνικών τους δυσκολιών με στόχο την αρμονική ένταξή τους στην τυπική εκπαίδευση.
The thesis explored solution ways children with Asperger Syndrome(AS) develop for the calculation of products in asymmetric multiplicative situations in equal groups. Multiple case studies were investigated, through semi-structured interviews in four matched pairs of children with Asperger syndrome and typical children. The important conclusions for AS participants are the following:  They developed a solution that highlight ways of multiplicative thinking in all categories of tasks with large variations in resolution processes while they presented difficulties in verbal problems tasks (VP) and numerical calculation (NC) and they were facilitated in tasks of Manipulative Material (MM) and iconic representations (IR) and in the tasks of their interests.  The MM and IR tasks and the tasks of children’s interests helped them to develop multiplication strategies and understand the parts-whole relationship.  They developed their "own" ways to understand multiplication, used the loud thought while appeared not to have gained the required knowledge and not to have good metacognitive skills. Finally, interventions to eliminate individual and social problems are suggested with a view to their harmonious integration in formal education.


Στρατηγικές γινομένου
Σύνδρομο asperger
Δραστηριότητες πολλαπλασιασμού
Ίσες ευκαιρίες μάθησης
Πολλαπλασιαστικός συλλογισμός
Product strategies
Asperger syndrome
Multiplication activities
Equall learning oportunities
Multiplicative resoning

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)