Δημιουργία παιχνιδιού ξενάγησης για ευφυείς συσκευές, με τη χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας : η περίπτωση του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Δημιουργία παιχνιδιού ξενάγησης για ευφυείς συσκευές, με τη χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας : η περίπτωση του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου

Χατζηδημήτρης, Θωμάς

Καβακλή, Ευαγγελία

masterThesis

2012
2015-12-16T15:14:59Z


Στη παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζεται μία διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για ευφυείς συσκευές το οποίο βασίζεται στη τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η εφαρμογή, ARMuseum, απευθύνεται σε παιδιά της Πέμπτης και Έκτης τάξης του Δημοτικού και αφορά την ηλεκτρονική ξενάγηση στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου μέσα από τη μορφή παιχνιδιού. Επιπροσθέτως για την αξιολόγηση και καταγραφή της διαδραστικής συμπεριφοράς των χρηστών κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχει αναπτυχθεί ένα Πληροφοριακό Σύστημα κατάλληλο για την εξαγωγή χρήσιμων στατιστικών δεδομένων.Παρακάτω ακολουθεί μια αναφορά σχετικά με τη τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας καθώς και η εφαρμογή αυτής σε διάφορες επιστήμες, μια αναλυτική περιγραφή του σχεδιασμού της εφαρμογής τόσο σε μουσειολογικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο, μια σύντομη αναφορά στα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση της και τέλος συζητούνται κάποιες μελλοντικές επεκτάσεις που πιθανόν να υπάρξουν.
This thesis presents the design and development process of an educational application for smart devices based on the technology of Augmented Reality, ARMuseum.ARMuseum, is aimed at children in the fifth and sixth grade of primary school and presents an electronic tour of the Lesvos Museum of Industrial Olive Oil Production, in the form of an interactive game. In addition, in order to record user behavior during the game playing, an information system has been developed, suitable for the extraction of useful statistical data, which can be used for the evaluation and improvement of the application. This report starts with a brief introduction to the technology of Augmented Reality and it's applications in various scientific fields. Following, a detailed description of the museological and technical aspects of the ARMuseum application is presented, together with a brief reference to the tools used for it's implementation. The report concludes with pointers to potential extensions of the application.


Επαυξημένη πραγματικότητα
Μουσειοπαιδαγωγική εφαρμογή
Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου
Εκπαιδευτική εφαρμογή
Εφαρμογή για κινητά
Applied Museum Education
Museum of Industrial Olive Oil Production in Lesvos
Mobile app
Educational application
Augmented reality
Android

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Πολιτισμική Πληροφορική.
Πολιτισμική Πληροφορική




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.