Ανάπτυξη, χρήση και αξιολόγηση εφαρμογής επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας για κινητές ηλεκτρονικές επιφάνειες εργασίας για τη διδασκαλία ενοτήτων της γεωγραφίας σε μαθητές Στ’ τάξης δημοτικού σχολείου

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάπτυξη, χρήση και αξιολόγηση εφαρμογής επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας για κινητές ηλεκτρονικές επιφάνειες εργασίας για τη διδασκαλία ενοτήτων της γεωγραφίας σε μαθητές Στ’ τάξης δημοτικού σχολείου

Φωνιαδάκη, Ιωάννα

Φωκίδης, Εμμανουήλ
Σκουμιός, Μιχαήλ
Σοφός, Αλεβίζος

masterThesis

2019-08-23T12:22:33Z
2017-06-26

Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την παιδαγωγική αξιοποίηση των tablets και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, στην διδασκαλία της Γεωγραφίας. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει το κατά πόσο η χρήση αυτών των δύο τεχνολογιών μπορεί να ενταχθεί αποτελεσματικά στην μαθησιακή διαδικασία στο Δημοτικό σχολείο. Έπειτα από μια βιβλιογραφική αναζήτηση φάνηκε ότι έχουν γίνει πολλές έρευνες σχετικά με την χρήση των tablets αλλά και της ΕΠ στις σχολικές αίθουσες. ‘Όμως, για το μάθημα της Γεωγραφίας δεν έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές έρευνες κάτι που αποτέλεσε παράγοντα για την εκπόνηση αυτής της εργασίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε βασισμένη σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης όπως ο εποικοδομητισμός, η ενεργητική και συνεργατική μάθηση και η πανταχού παρούσα μάθηση. Για να γίνει η έρευνα εφαρμόστηκε μια εφαρμογή με στοιχεία Επαυξημένης Πραγματικότητας, η εφαρμογή Blippar, η οποία εγκαταστάθηκε στα tablets. Η διδακτική ενότητα με την οποία έγινε η έρευνα, ήταν από την ενότητα ‘’Ήπειροι’’ της Γεωγραφίας Στ’ Δημοτικού, το κεφάλαιο ‘’H θέση και το περιβάλλον της Αφρικής’’ και το κεφάλαιο ‘’Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής’’. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 60 μαθητές της Στ’ Δημοτικού και δημιουργήθηκαν 3 ομάδες των 20 ατόμων. Στην πρώτη ομάδα , οι μαθητές διδάχτηκαν συμβατικά, με έντυπο υλικό και το σχολικό βιβλίο, τα προαναφερθέντα κεφάλαια. Στην δεύτερη ομάδα, οι μαθητές διδάχτηκαν συμβατικά τα κεφάλαια αυτά, με τη χρήση βιντεοπροβολέα και εργάστηκαν ομαδικά χρησιμοποιώντας φύλλα εργασίας. Στην τρίτη ομάδα οι μαθητές χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Blippar χωρισμένοι σε ομάδες των δύο ατόμων χωρίς την παρέμβαση του δασκάλου. Τα δεδομένα προέκυψαν μέσα από φύλλα αξιολόγησης και ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση της εφαρμογής με στοιχεία ΕΠ μέσω των tablets, προσφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα από μια συμβατική διδασκαλία αλλά παρ’ όλα αυτά δεν αποτελεί την πλέον καλύτερη μέθοδο διδασκαλίας από μια οργανωμένη συμβατική διδασκαλία με εμπλουτισμένο εποπτικό υλικό. Τέλος, μέσα από τα αποτελέσματα προέκυψε η ανάγκη για μελλοντικές έρευνες επάνω στο προς διερεύνηση θέμα.

Geography--Study and teaching (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85054001)
Virtual reality in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99013951)
Computer-assisted instruction (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99005301)

Γεωγραφία
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Αφρική
κινητές υπολογιστικές επιφάνειες εργασίας
Geography
Tablets
Augmented Reality
Africa

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)