Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την ενέργεια με βάση το μοντέλο της "μάθησης των τριών διαστάσεων" χρησιμοποιώντας ΤΠΕ και αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την ενέργεια με βάση το μοντέλο της "μάθησης των τριών διαστάσεων" χρησιμοποιώντας ΤΠΕ και αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Development of instructional material for energy based on the model of "three-dimensional learning "using ICT and assessment of learning outcomes

Τραγούδα, Κατερίνα

Σκουμιός, Μιχαήλ
Αυγερινός, Ευγένιος
Σοφός, Αλιβίζος

masterThesis

2017-06
2019-08-26T11:59:04Z

Αν και έχει διεξαχθεί εκτεταμένη έρευνα σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών για την ενέργεια στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι περιορισμένη η έρευνα για τη διδακτική αντιμετώπιση των αντιλήψεων των μαθητών. Επίσης, η πλειοψηφία των μελετών αυτών αφορά στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση σε αντίθεση με την πρωτοβάθμια όπου η έρευνα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Επιπλέον δεν εντοπίζονται έρευνες που να επιδιώκουν τη μάθηση βασικών ιδεών και εγκάρσιων εννοιών για την εννοιολογική περιοχή της ενέργειας μέσα από τη χρήση επιστημονικών πρακτικών («μάθηση τριών διαστάσεων»). Η παρούσα εργασία επιδιώκει να διερευνήσει τη συμβολή μιας διδακτικής παρέμβασης που βασίζεται στη «μάθηση τριών διαστάσεων» με χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας, τόσο στην ανάπτυξη επιστημονικών πρακτικών που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας και τη συγκρότηση εξηγήσεων όσο και στην εξέλιξη των αντιλήψεων των μαθητών Ε΄ τάξης για την ενέργεια. Επιπλέον, επιχειρείται η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αυτής της διδακτικής παρέμβασης και μιας άλλης διδακτικής παρέμβασης που βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο συγκροτήθηκε για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας και βασίστηκε στο διδακτικό μοντέλο της «μάθησης των τριών διαστάσεων» με χρήση Τ.Π.Ε εφαρμόστηκε σε 28 μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού. Την ομάδα ελέγχου αποτέλεσαν άλλοι 26 μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού στους οποίους διδάχθηκε η έννοια της ενέργειας με βάση το σχολικό εγχειρίδιο. Ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο δόθηκε και στις δύο ομάδες πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι η διδακτική παρέμβαση που βασίστηκε στο μοντέλο της «μάθησης των τριών διαστάσεων» είχε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα (επιστημονικές πρακτικές που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας και τη συγκρότηση εξηγήσεων και αντιλήψεις για την ενέργεια) από τη διδακτική παρέμβαση που βασίστηκε στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου.

Teaching--Aids and devices (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133053)
Education--Data processing (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041001)
Physics--Study and teaching (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85101667)

Ενέργεια
Μάθηση τριών διαστάσεων
ΤΠΕ
Energy
ICT
Three-dimensional learning

Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
aegean

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)