Συνεκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και αναπηρία: η περίπτωση των μαθητών με αυτισμό

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συνεκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και αναπηρία: η περίπτωση των μαθητών με αυτισμό
Inclusion, educational policy and disability: the case of students with autism

Κατζανός, Ευάγγελος

Γιαβρίμης, Παναγιώτης
Ψημίτης, Μιχάλης
Σαββάκης, Μάνος

masterThesis

2018
2019-09-16T10:27:28Z


Η παρούσα εργασία πραγματοποιείται ως διπλωματική στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Έρευνα για την τοπική κοινωνική ανάπτυξη και συνοχή» και πραγματεύεται τις εκπαιδευτικές πολιτικές που πραγματοποιούνται, καθώς και τις στάσεις που διαμορφώνονται κατά την ένταξη αυτιστικών παιδιών στο γενικό σχολείο. Στο πρώτο μέρος της παραπάνω εργασίας πραγματοποιείται η θεωρητική προσέγγιση εννοιών όπως η αναπηρία, ο αυτισμός, το στίγμα και η εκπαιδευτική πολιτική. Επίσης, παρουσιάζονται με μια σύντομη αναφορά, οι βασικές μορφές που περιέχονται στο φάσμα του αυτισμού. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται μια προσπάθεια προσέγγισης του αυτισμού μέσα από την εννοιολόγηση των όρων «φυσιολογικός», «μη φυσιολογικός» και «στίγμα». Από την παραπάνω ανάλυση διερευνώνται, τόσο μέσα από τη βιβλιογραφία όσο και μέσα από έρευνα, οι στάσεις που διαμορφώνονται κατά την ένταξη μαθητών με αυτισμό στο γενικό σχολείο. Το εργαλείο που χρησιμοποιείται στην παρούσα έρευνα είναι αυτό της ημιδομημένης συνέντευξης, προκειμένου να επιτευχθεί η συλλογή και αξιολόγηση ποιοτικών δεδομένων για την διεξαγωγή συμπερασμάτων, αλλά και να υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής του εργαλείου στις υπό διερεύνηση συνθήκες.

Education and state
Inclusive education
Students with disabilities
Autistic children

ένταξη
αυτισμός
στάσεις
συνεκπαίδευση
αναπηρία
στίγμα
εκπαιδευτική πολιτική
inclusion
stigma
educational policy
disability
attitudes
integration
autism

Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνιολογίας
Έρευνα για την Τοπική Κοινωνική Ανάπτυξη και Συνοχή
aegean

CC0 1.0 Παγκόσμια
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.