Concordance to the poems of Kyriakos Charalambides through the AntConc application with reference text the "Sweet Preserves"

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Συμφραστικός πίνακας λέξεων στο ποιητικό έργο του Κυριάκου Χαραλαμπίδη μέσω της εφαρμογής AntConc με κείμενο αναφοράς το "Γλυκό του κουταλιού" (EL)
Concordance to the poems of Kyriakos Charalambides through the AntConc application with reference text the "Sweet Preserves" (EL)

Γιαννίκη, Χρυσούλα

aegean

This dissestation is based on the combination of the following three primary pylons: 1. Literature 2. Information – Communication Technology 3. Utilization of digital means in the educational approach The objective of this project is the utilization of the concordance with the help of AntConc application in the educational approach and specifically in the subject of Modern Greek literature. With the contribution of the above application, the educational process makes it more effective to comprehend a particularly hard kind of literature such as poetry. Thus, Kyriakos Charalambides’ poetry can be approached in both a different and an imaginative way, compared to the traditional textual way and as a result poetry can become more attractive for the students. The project is focused on the poetic work of Kyriakos Charalambides, which consists of thirteen collections of poems. The reference text, which is included in the textbook “Modern Greek Texts” taught in the 2nd Grade of High School and is part of the curriculum, is a poem called “Sweet Preserves” (Dokimin, 2000). The objective is to investigate whether in practice and particularly in the subject of Modern Greek literature, the above mentioned application can be utilized through the search of the literal type “soil”, through AntConc application for tracing the appearance frequency of this word and by extension the highlighting of this thematic motif in the poetic work of Kyriakos Charalambides. Finally, in order that both the students’ response (whether the objective was reached and the educational mediations were successful) and a certain level of awareness have been achieved, a questionnaire was distributed among the students and the students’ answers were decoded through a specific type of software called SPSS so that the relevant outcomes were extracted.
Η παρούσα εργασία στηρίζεται στην ένωση τριών (3) βασικών πυλώνων που είναι οι εξής: 1. Λογοτεχνία 2. Νέες τεχνολογίες (Τ.Π.Ε.) 3. Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία (παιδαγωγική προσέγγιση) Σκοπός είναι η αξιοποίηση του συμφραστικού πίνακα λέξεων μέσω της εφαρμογής AntConc στην εκπαιδευτική διαδικασία και συγκεκριμένα στο μάθημα της Nεοελληνικής λογοτεχνίας. Με τη συμβολή της παραπάνω εφαρμογής, η διδακτική πράξη καθιστά πιο αποτελεσματική την πρόσληψη της ποίησης, ενός δύσκολου είδους ομολογουμένως. Έτσι, η προσέγγιση του ποιητικού έργου του Κυριάκου Χαραλαμπίδη πραγματώνεται με διαφορετικό και συνάμα ευφάνταστο τρόπο σε σχέση με την παραδοσιακή κειμενική προσέγγιση και συνακόλουθα καθίσταται δελεαστική για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Η εργασία εστιάζεται στο ποιητικό έργο του Κυριάκου Χαραλαμπίδη που απαρτίζεται από δεκατρείς (13) ποιητικές συλλογές. Το κείμενο αναφοράς, το οποίο εμπεριέχεται στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ Γυμνασίου και αποτελεί μέρος της διδακτέας ύλης, είναι το ποίημα «Γλυκό του Κουταλιού» (Δοκίμιν, 2000). Στόχος είναι να δειχθεί αν, στην πράξη και συγκεκριμένα στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, μπορεί να αξιοποιηθεί η εφαρμογή AntConc μέσα από την αναζήτηση του λεκτικού τύπου: «χώμα», ώστε να ανιχνευθεί η συχνότητα εμφάνισής του και κατ’ επέκταση η ανάδειξη αυτού του θεματικού μοτίβου στο ποιητικό έργο του Κυριάκου Χαραλαμπίδη. Τέλος, προκειμένου να ερευνηθούν, αφενός η ανταπόκριση των μαθητών/τριών (αν ο σκοπός επιτεύχθηκε και συνεπώς είχαν αποτέλεσμα οι διδακτικές παρεμβάσεις) και, αφετέρου ο βαθμός συνειδητοποίησης, χορηγήθηκαν στους μαθητές και στις μαθήτριες ερωτηματολόγια, τα οποία, στη συνέχεια, αποκωδικοποιήθηκαν μέσω του λογισμικού SPSS για την ανάδειξη των αποτελεσμάτων.

masterThesis

AntConc application (EL)
Κυριάκος Χαραλαμπίδης (EL)
εφαρμογή AntConc (EL)
ποίηση (EL)
συμφραστικός πίνακας λέξεων (EL)
poetry (EL)
concordance (EL)
Kyriakos Charalambides (EL)


2017-12-27


2020-02-28T12:42:53Z

Ρόδος



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.