Ένας πειραματικός σχεδιασμός ενός υποκειμένου για την προώθηση της καταληπτότητας της ομιλίας στην Παιδική Απραξία Λόγου μέσω της εφαρμογής φωνολογικά παρόμοιων ερεθισμάτων

This item is provided by the institution :
Cyprus University of Technology   

Repository :
Ktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ένας πειραματικός σχεδιασμός ενός υποκειμένου για την προώθηση της καταληπτότητας της ομιλίας στην Παιδική Απραξία Λόγου μέσω της εφαρμογής φωνολογικά παρόμοιων ερεθισμάτων

Αποστολίδου, Χριστίνα

Καμπανάρος, Μαρία

masterThesis

2023-04-28T08:54:46Z
2022-12


Εισαγωγή: Η παρούσα μελέτη σκοπό έχει την εφαρμογή φωνολογικά παρόμοιων στόχων για την πρόκληση εκφραστικών φωνολογικών κερδών σε ένα διδιάλεκτο Ελληνοκύπριο παιδί με Παιδική Απραξία Λόγου (ΠΑΛ), μέσω της Προσέγγισης της Πολυπλοκότητας. Δεδομένης της επίδρασης του πλεονεκτήματος των φωνολογικά πυκνών γειτονιών σε παιδιά με Διαταραχή των Ήχων της Ομιλίας (SSD), υποτέθηκε ότι τέτοια αποτελέσματα θα προκαλούσαν κέρδη ομιλίας και σε παιδιά με ΠΑΛ αφού αποτελεί υποτύπο της διαταραχής SSD. Μεθοδολογία: Υλοποιήθηκε ένας σχεδιασμός ενός θέματος. Έγιναν τρείς συνεδρίες για να καθοριστεί το σημείο αναφοράς, με σταθμισμένα εργαλεία και κλινική παρατήρηση. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δώδεκα συνεδρίες παρέμβασης διάρκειας 40 λεπτών δύο φορές την εβδομάδα για περίοδο ενάμιση μήνα. Τα πειραματικά ερεθίσματα χωρίστηκαν σε 13 ομάδες φωνολογικά πυκνών γειτονιών. Αποτελέσματα: Η σύγκριση μεταξύ των μετρήσεων πριν και μετά την παρέμβαση αποκάλυψε κέρδη στον τομέα της φωνολογίας αλλά και της σημασιολογίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα αποδείχθηκε ότι ισχύουν. Η σημαντικότερη βελτίωση μετά την παρέμβαση υπήρξε στη διατήρηση της Συλλαβικής Δομής της λέξης. Συζήτηση: Σημαντικά κέρδη εκφραστικής φωνολογίας επιτεύχθηκαν μέσω της εφαρμογής φωνολογικά παρόμοιων ερεθισμάτων λέξεων. Τα ευρήματα υποστήριξαν αυτή τη θεραπευτική προσέγγιση για ένα παιδί με ΠΑΛ, ενώ παρείχαν στοιχεία για το πλεονέκτημα της φωνολογικής πυκνότητας από διαγλωσσική προοπτική. Εντούτοις για τη διασφάλιση της γενίκευσης και της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης η επανάληψη αυτής της μελέτης με περισσότερα άτομα με διάγνωση ΠΑΛ είναι απαραίτητη.
Introduction: The purpose of this study is to improve expressive phonological abilities in a bilingual Greek-Cypriot child with Childhood Apraxia of Speech (CAS), using the Complexity Approach. Given the advantageous effect of phonologically dense neighborhoods on intervention in children with Speech Sound Disorder (SSD), it was hypothesized that such effects would also produce speech gains in children with CAS since it is a subtype of SSD disorder. Methodology: A single subject design was implemented. Three sessions were carried out to establish the baseline, using standardized tests and clinical observation. Twelve intervention sessions were carried out, of 40-minutes, twice a week for a period of one and a half months. The experimental stimuli were divided into 13 groups of words with phonologically dense neighborhoods. Results: The comparison between pre- and post-intervention measures revealed gains in phonology as well as semantics validating the research questions. The most important improvement after the intervention was in the preservation of the Syllable Structure of the word. Discussion: Significant gains in expressive phonology were achieved through the use of phonologically similar word stimuli in treatment. The preliminary findings support this therapeutic approach for a child with CAS, while providing evidence for the advantage of intervention based on phonological density from a cross-linguistic perspective. Nevertheless, to ensure the generalisability and effectiveness of the intervention, more research is needed on children diagnosed with CAS.
Completed


Intervention
Παιδική Απραξία του Λόγου
Complexity Approach
Dense Word Neighborhoods
Phonological Disorder
Παρέμβαση
Προσέγγιση Πολυπλοκότητας
Φωνολογική Διαταραχή
Πυκνές γειτονιές λέξεων
Childhood Apraxia of Speech

Greek

Department of Rehabilitation Sciences
Faculty of Health Sciences

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
open
Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)