Διερευνώντας την επίδραση των βίντεο 360ο στην εμπειρία χρήστη, στα κίνητρα μάθησης και στα μαθησιακά κέρδη των χρηστών

This item is provided by the institution :
Cyprus University of Technology   

Repository :
Ktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερευνώντας την επίδραση των βίντεο 360ο στην εμπειρία χρήστη, στα κίνητρα μάθησης και στα μαθησιακά κέρδη των χρηστών

Πύρκα, Κυριακή

Georgiou, Yiannis

bachelorThesis

2024-07-18T07:08:24Z
2024-05


This thesis focuses on investigating the impact of interface (computer screen, virtual reality glasses) on user experience, learning motivation, and learning outcomes of university students, when watching 360-degree educational videos. Recruiting a sample of 179 students from the Cyprus University of Technology, who were randomly divided in two conditions according to the interface they used, differences were examined between watching a 360-degree educational video on a desktop computer (flat screen) or with virtual reality glasses. Data collection was conducted through questionnaires assessing user experience and learning motivation, as well as pre- and post-intervention comprehension tests to evaluate students’ learning gains. The results showed that there were no significant differences in learning outcomes between the two groups. However, users of virtual reality glasses reported higher levels of motivation, in terms of relevance, compared to computer users, indicating that the content seemed more interesting and more important to them. Collectively, the findings of this thesis suggest that, while educational interfaces do not directly affect learning outcomes, virtual reality glasses can be used as a learning motivator and the quality of the experience can enhance user engagement and satisfaction, indirectly contributing to the learning process.
Completed
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση της επίδρασης της διεπαφής (οθόνη υπολογιστή, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας) κατά την παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο 360 μοιρών στην εμπειρία χρήστη, στα κίνητρα μάθησης, και στα μαθησιακά κέρδη των φοιτητών/ριών. Με βάση την ανάλυση σε δείγμα 179 φοιτητών/ριών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, οι οποίοι/ες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες ανάλογα με τη διεπαφή που χρησιμοποιούσαν, εξετάστηκαν οι διαφορές μεταξύ της παρακολούθησης των βίντεο από οθόνη υπολογιστή και γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων που αξιολογούσαν την εμπειρία χρήστη και τα μαθησιακά κίνητρα μετά από την παρέμβαση, καθώς και τεστ κατανόησης πριν και μετά την παρέμβαση για την αξιολόγηση των μαθησιακών κερδών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξαν σημαντικές διαφορές στα μαθησιακά κέρδη μεταξύ των δύο ομάδων. Ωστόσο, οι χρήστ(ρι)ες των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα κινήτρων, ως προς το βαθμό συνάφειας, συγκριτικά με τους/τις χρήστ(ρι)ες υπολογιστών, υποδηλώνοντας ότι το περιεχόμενο ήταν πιο ενδιαφέρον και πιο σημαντικό για τη μάθησή τους. Συνολικά, τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι, ενώ οι εκπαιδευτικές διεπαφές δεν επηρεάζουν άμεσα τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μαθησιακό κίνητρο και η ποιότητα της εμπειρίας μπορεί να ενισχύσει την εμπλοκή και την ικανοποίηση των χρηστ(ρι)ών, συμβάλλοντας έμμεσα στη μαθησιακή διαδικασία.


Βίντεο 360 μοιρών
360-degree videos
Εμπειρία χρήστη
Μαθησιακά κέρδη
Learning motivation
User experience
Learning outcomes
Μαθησιακά κίνητρα
Interface
Διεπαφή

Greek

Department of Communication and Internet Studies
Faculty of Communication and Media Studies

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
open




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)