Ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση: αύξηση κινήτρων και μάθηση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου   

Αποθετήριο :
Κτίσις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση: αύξηση κινήτρων και μάθηση

Ονησιφόρου, Μιράντα

Νικολαίδου, Ιόλη

bachelorThesis

2015-11-30T08:25:12Z
2015-01-21T12:44:40Z
2014


Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο “Ψηφιακά Παιχνίδια στην Εκπαίδευση: Αύξηση κινήτρων και μάθηση”, εκπονήθηκε από την Μιράντα Ονησιφόρου, φοιτήτρια του η΄ εξαμήνου του Τμήματος ΕΣΔ του ΤΕΠΑΚ υπό την επίβλεψη της Δρ. Ιόλης Νικολαΐδου και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2014. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τo βαθμό στον οποίο η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών μπορεί να κινητοποιήσει τους μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης για ενασχόληση με το αντικείμενο του μαθήματος της Γλώσσας. Ακόμα, στοχεύει στο να ερευνήσει το βαθμό στον οποίο η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών από μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης οδηγεί σε μαθησιακά αποτελέσματα στο μάθημα της Γλώσσας. Επιπλέον, σκοπό έχει να μελετήσει αν τα ψηφιακά παιχνίδια έχουν διαφορετικά αποτελέσματα ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια, ή σε μαθητές ψηλής μαθησιακής επίδοσης και μαθητές χαμηλής μαθησιακή επίδοσης. Στην έρευνα ακολουθείται τόσο η ποσοτική, όσο και η ποιοτική μέθοδος, με ποσοτικά εργαλεία να αποτελούν το πείραμα και τα ερωτηματολόγια, ενώ ποιοτικά εργαλεία να αποτελούν οι συνεντεύξεις και η παρατήρηση. Για την διεκπεραίωση του πειράματος γίνεται χρήση του παιχνιδιού με όνομα “Γλώσσα Ε και Στ τάξης”. Το δείγμα αποτελείται από 20 μαθητές έκτης τάξης Δημοτικού, από δύο δημόσια σχολεία της Κύπρου. Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι μέσα από την χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού αυξάνονται οι μαθησιακές επιδόσεις των μαθητών και παράλληλα, παρέχονται κίνητρα που τους ωθούν να ασχοληθούν περισσότερο με το αντικείμενο του μαθήματος.
Completed


Education
Video Games
Εκπαίδευση
Motivation and learning
Ψηφιακά Παιχνίδια
Κίνητρα και Μάθηση

Ελληνική γλώσσα

Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Department of Communication and Internet Studies
Faculty of Communication and Media Studies

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
open




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.