Οι γυναικείοι ρόλοι στη σύγχρονη κινηματογραφική αφήγηση του Hollywood

This item is provided by the institution :
Cyprus University of Technology   

Repository :
Ktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι γυναικείοι ρόλοι στη σύγχρονη κινηματογραφική αφήγηση του Hollywood

Μακρίδη, Στέλλα - Σαββίνα

Γαζή, Αγγελική

bachelorThesis

2013-05-14T10:45:44Z
2015-11-30T08:25:45Z
2012
2012-11-01T11:21:28Z


Completed
Η παρούσα πτυχιακή εργασία, με τίτλο «Οι γυναικείοι ρόλοι στη σύγχρονη κινηματογραφική αφήγηση του Hollywood», εκπονήθηκε από την Στέλλα – Σαββίνα Μακρίδη, φοιτήτρια του η’ εξαμήνου του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, υπό την επίβλεψη της Δρ. Αγγελικής Γαζή και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2012.Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας αποτελούν πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής πραγματικότητας και στην αντίληψη μας για αυτήν. Η γνώση μας για τον κόσμο είναι διαμεσολαβημένη, αφού τα Μέσα αποφασίζουν ποιες πληροφορίες θα προβάλουν και πώς. Μέρος της κριτικής στα ΜΜΕ αφορά στο ότι οδηγούν στην τυποποίηση, την δημιουργία στερεοτύπων και την περιθωριοποίηση των γυναικών (Tuchman et al, 1978), ενδυναμώνοντας με αυτό τον τρόπο το ήδη υπάρχον φαλλοκεντρικό κοινωνικό πλαίσιο. Η σχέση των ΜΜΕ και των γυναίκειων ρόλων, αποτέλεσε αφορμή για την σύλληψη του παρόντος ερευνητικού θέματος. Στόχο της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η γυναίκα προβάλλεται από τα Μέσα και πιο συγκεκριμένα από τον κινηματογράφο σε κάποια ενδεικτικά κινηματογραφικά είδη, εφόσον οι κινηματογραφικές ταινίες διαμορφώνουν σε ένα μεγάλο ποσοστό τον τρόπο ψυχαγωγίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα που καλείται να απαντήσει η μελέτη είναι «Ποιοι είναι οι ρόλοι που αποδίδονται στη γυναίκα μέσα από την σύγχρονη κινηματογραφική αφήγηση του Hollywood;» και «Υπάρχει συσχετισμός του γυναικείου ρόλου και του κινηματογραφικού είδους;». Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας, είναι η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου, η οποία μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε επικοινωνιακό λόγο ή μήνυμα, σε όποια μορφή και αν εμφανίζεται. Στα ερωτήματα καλείται να απαντήσει η συγκεκριμένη έρευνα μελετώντας κινηματογραφικές ταινίες με προέλευση από την Αμερικανική βιομηχανία ταινιών και τηλεόρασης του Hollywood, αφού σύμφωνα με τον Haskell εκεί παρουσιάζονται περισσότερο τα γυναικεία στερεότυπα (Haskell, 1987). Οι ταινίες αντιπροσωπεύουν πέντε ενδεικτικά είδη κινηματογραφικής αφήγησης και έχουν επιλεγεί δύο ταινίες για το κάθε ένα από αυτά, οι οποίες είναι παραγωγής των τελευταίων 5 χρόνων (2007 - 2011). Μεταξύ των δέκα ταινιών, υπάρχουν δύο Δραματικές ταινίες, δύο ταινίες Δράσης ή Περιπέτειας, δύο (Ρομαντικές) Κωμωδίες, δύο ταινίες (Επιστημονικής) Φαντασίας και δύο ταινίες Θρίλερ ή Τρόμου (Neale, 2000), οι οποίες επιλέχθηκαν μέσω τυχαίας δειγματοληψίας.


Media and cultural memory
Αφηγηματική ανάλυση (μέθοδος έρευνας)
Media και πολιτιστική μνήμη
Narrative analysis (Research method)

Greek

Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης

Department of Communication and Internet Studies
Faculty of Communication and Media Studies

Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
open




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)