H παρούσα πτυχιακή έρευνα, εξετάζει τις βασικές τεχνικές που χρησιμοποιούν οι δημιουργοί
κινηματογραφικών ταινιών και κινουμένων σχεδίων, για τη μεταφορά συγκεκριμένων
συναισθημάτων προς τον θεατή.
Το έργο αυτό, βασίζεται σε βιβλιογραφική ανασκόπηση με επιπλέον ένα κομμάτι πρακτικού
περιεχομένου. Αρχικά, πραγματώθηκε ιστορική αναδρομή στα πρώτα στάδια του
κινηματογράφου και για την αναγνώρισή του ως είδος τέχνης. Παράλληλα, μελετήθηκαν τα
πρώτα έργα κινουμένων σχεδίων και η εξέλιξη του σχεδιαστικού animation σε ψηφιακή
μορφή. Στη συνέχεια, εξετάστηκε ο όρος της αισθητικής και η χρησιμότητά του μέσα στις
ταινίες, και ακολούθως, καταγράφτηκαν οι βασικές τεχνικές με τις οποίες ξυπνούν κάποια
συναισθήματα του θεατή. Τέλος, ερευνήθηκαν οι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα
διάφορα συναισθήματα και οι αντιδράσεις του θεατή κατά την παρακολούθηση μίας ταινίας.
Όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι του έργου, υλοποιήθηκε μικρού μήκους ταινία κινουμένων
σχεδίων, στην οποία εμπεριέχονται τα ευρήματα της έρευνας, για τη δημιουργία
συναισθημάτων. Η ταινία αυτή υποστηρίζει την έρευνα που έχει προηγηθεί και αποτελείται
από σκηνές με τα βασικότερα συναισθήματα που προκαλούνται στον θεατή κατά την
παρακολούθηση μίας ταινίας.
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Humanities and the Arts ▶ Arts (arts, history of arts, performing arts, music) Visual arts
(EN)
Συναισθήματα
Θεατής
Κινηματογραφική ταινία
Κινούμενα σχέδια
Greek
Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου