H ένταξη των νέων τεχνολογιών μάθησης και επικοινωνίας σε συστήματα
τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, δίνει μια άλλη προοπτική σε θέματα εκμάθησης. Η
παρούσα μελέτη εξετάζει την εφαρμογή των Clickers στο άθλημα τζούντο και
συγκεκριμένα στην αξιολόγηση της εκμάθησης των κανονισμών του αθλήματος. Στη
μελέτη συμμετείχαν συνολικά 162 αθλητές δύο ακαδημιών τζούντο. Ο ερευνητής
διενέργησε συνολικά 6 σεμινάρια, στο καθένα από τα οποία οι μισές ερωτήσεις
αξιολόγησης απαντήθηκαν με τη χρήση Clickers και οι άλλες μισές χωρίς τη χρήση
Clickers. Στη μελέτη συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Ποσοτικά
δεδομένα αποτέλεσαν τα αποτελέσματα επίδοσης και δεδομένα από ερωτηματολόγιο.
Ποιοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν με τη μέθοδο παρατήρησης και συγκεκριμένα με
βιντεοσκόπηση. Τα αποτελέσματα της μελέτης υποστηρίζουν ότι η χρήση των
Clickers μπορεί να αναβαθμίσει την ευχαρίστηση και το ενδιαφέρον των
συμμετεχόντων και να βελτιώσει την επίδοση τους. Επίσης, η υλοποίηση με τη χρήση
Clickers χαρακτηρίζεται από ταχύτητα και αμεσότητα που είναι ιδιαίτερα επιθυμητή
στο εν λόγο άθλημα, ενώ υποβοηθά την ανατροφοδότηση αφού οι εκπαιδευτές
μαθαίνουν άμεσα για τις ελλείψεις και ανάγκες των συμμετεχόντων.
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Humanities and the Arts ▶ Arts (arts, history of arts, performing arts, music) Visual arts
(EN)
Τζούντο
Νέες τεχνολογίες μάθησης
Νέες τεχνολογίες επικοινωνίας
Ακαδημία τζούντο
Clickers
Greek
Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου