Αμφισβητώντας τα προνόμια των πλειονοτικών μαθητών/τριών : προτάσεις κριτικής εκπαίδευσης με βάση κείμενα ταυτότητας μεταναστών μαθητών/τριών που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Challenging majority students’ privileges : critical education proposals on the basis of identity texts produced by migrant students in the Greek school (EL)
Αμφισβητώντας τα προνόμια των πλειονοτικών μαθητών/τριών : προτάσεις κριτικής εκπαίδευσης με βάση κείμενα ταυτότητας μεταναστών μαθητών/τριών που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο (EL)

Αρχάκης, Αργύρης

Archakis, Argiris

2021-09-20T05:39:18Z
2020


In the present study we demonstrate that national discourse provides majority students with linguistic and cultural privileges that immigrant students are deprived of. As a result, the latter suffer from blatant inequality and injustice. Drawing on critical linguistic pedagogy with a transformative orientation, we argue that majority privileges could be detected and challenged in class. Moreover, a change in the established views and prejudices of majority students could be attempted. Based on identity texts produced by immigrant students, we propose topics for reflection as well as topics that cultivate empathy in order to challenge majority privileges. Within this context of critical linguistic pedagogy, we assume that the search for a post-national discourse that would not restrict students to certain homogenized cultures and languages becomes feasible. In addition, it would give students the opportunity for multilingual and intercultural explorations (EL)
Στην παρούσα μελέτη δείχνουμε ότι ο εθνικός λόγος παρέχει στους πλειονοτικούς μαθητές/τριες γλωσσικά και πολιτισμικά προνόμια τα οποία στερούνται οι μετανάστες μαθητές/τριες, με αποτέλεσμα την καταφανή ανισότητα και αδικία σε βάρος τους. Ισχυριζόμαστε ότι στο πλαίσιο μιας κριτικής εκπαίδευσης με μετασχηματιστικό προσανατολισμό τα προνόμια αυτά μπορούν να ανιχνεύονται, να αμφισβητούνται και να επιχειρείται η μεταβολή των εδραιωμένων αντιλήψεων και προκαταλήψεων των πλειονοτικών μαθητών. Αξιοποιώντας κείμενα ταυτότητας μεταναστών μαθητών/τριών υποδεικνύουμε θέματα που μπορούν να οδηγήσουν σε αναστοχασμό και ενσυναίσθηση, συμβάλλοντας στην αμφισβήτηση των πλειονοτικών προνομίων. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο κριτικής εκπαίδευσης, θεωρούμε ότι ανοίγει ο δρόμος της αναζήτησης ενός μετα-εθνικού λόγου που δεν θα υποχρεώνει τους/τις μαθητές/τριες να περιορίζονται σε δεδομένους πολιτισμούς και ομογενοποιημένες γλώσσες, αλλά θα τους δίνει τη δυνατότητα γλωσσικών και πολιτισμικών αναζητήσεων και αλληλεπιδράσεων. (EL)


Μετα-εθνικός λόγος (EL)
Κριτική εκπαίδευση (EL)
Μετασχηματιστικά εκπαιδευτικά πλαίσια (EL)
Πλειονοτικά προνόμια (EL)

Πεδίο (EL)





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.