Σχεδίαση και έλεγχος ηλεκτρικής μηχανής μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (Switched Reluctance Machine - SRM)

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχεδίαση και έλεγχος ηλεκτρικής μηχανής μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (Switched Reluctance Machine - SRM) (EL)

Μοσχοβίτης, Ανδρέας (EL)
Moschovitis, Andreas (EN)

Κλαδάς, Αντώνιος (EL)
ntua (EL)
Αντωνόπουλος, Αντώνιος (EL)
Παπαθανασίου, Σταύρος (EL)

bachelorThesis

2021-07-28T10:30:01Z
2021-03-10


Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της συμπεριφοράς των μηχανών μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (Switched Reluctance Machine - SRM) σε υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, στόχος είναι η μελέτη των εν λόγω μηχανών από όλες τις οπτικές γωνίες, δηλαδή από τη σχεδίαση μέχρι τη μοντελοποίηση και τον έλεγχο. Ακόμα, αποτελεί σκοπό η υλοποίηση συγκεκριμένης εφαρμογής υψηλών ταχυτήτων ώστε να επιβεβαιωθούν ή όχι τα πλεονεκτήματα και τα μειωνεκτήματα των SRM. Στην εργασία αυτή, αρχικά, τίθενται οι θεωρητικές βάσεις για το αντικείμενο των μηχανών μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης και αναλύονται κάποιοι κανόνες σχεδίασής τους. Σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς, υλοποιείται ένα παραμετροποιημένο εργαλείο σχεδίασης SRM, με το οποίο σχεδιάζεται ένας 8/6 κινητήρας μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης ισχύος περί των 21 kW. Στόχος αυτού του κινητήρα είναι να μπορεί να αποδίδει 20Nm στις 10.000 στροφές ανά λεπτό (ΣΑΛ). ΄Επειτα, γίνεται εκτενής μελέτη της ηλεκτρομαγνητικής συμπεριφοράς της μηχανής με τη βοήθεια της μεθόδου πεπερασμένων στοιχείων. Ως αποτέλεσμα, συλλέγονται τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να εξαχθούν οι μεταβλητές της μηχανής. Η ανάλυση πραγματοποιείται μέσω του λογισμικού MATLAB σε συνδυασμό με το λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων FEMM. Με τα δεδομένα που συλλέγονται από την ηλεκτρομαγνητική ανάλυση, είναι εφικτή η μοντελοποίηση ενός συστήματος ηλεκτρικής κίνησης με SRM στο περιβάλλον του Simulink χρησιμοποιώντας μεμονωμένα στοιχεία και όχι έτοιμα blocks της βιβλιοθήκης. ΄Οσον αφορά την οδήγηση της μηχανής, πραγματοποιείται στιγμιαίος έλεγχος ροπής, αποτελούμενος από δύο ελεγκτές. Ο ένας ελεγκτής είναι αναλογικός - ολοκληρωτικός και ο άλλος είναι ελεγκτής υστέρησης. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποιείται συνάρτηση κατανομής ροπής αναφοράς σε παραπάνω από μία φάσεις, με σκοπό την επίτευξη βέλτιστου ελέγχου. Τέλος, το μοντέλο δοκιμάζεται για διάφορες τιμές ταχυτήτων αλλά και ροπών αναφοράς. Σχολιάζονται τα αποτελέσματα των δοκιμών και αναφέρονται τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν για κάθε ένα από τα στοιχεία του συστήματος ηλεκτρικής κίνησης με SRM. (EL)


Σχεδιαστικοί κανόνες (EL)
Σύστημα ηλεκτρικής κίνησης (EL)
Μηχανές μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης (EL)
Στιγμιαίος έλεγχος ροπής (EL)
Electrical drive system (EN)
Designing principles (EN)
Instantaneous torque control (EN)
Switched reluctance machines (EN)

Greek

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)