Εξ Αποστάσεως ενίσχυση πρωτοετών φοιτητών στα μαθηματικά

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εξ Αποστάσεως ενίσχυση πρωτοετών φοιτητών στα μαθηματικά (EL)
Distance learning support in mathematics for first year students (EN)

Ματζάκος, Νικόλαος M.
Καλογιαννάκης, Μιχαήλ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-21


Ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθηματικά αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει φοιτητές μηχανικούς στο πρώτο έτος των σπουδών τους. Στην παρούσα έρευνα εξετάζουμε κατά πόσο η παρακολούθηση ενός τέτοιου προγράμματος βοήθησε στην εξοικείωση των φοιτητών με προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, παρουσιάζουμε τη δομή και μέρος του υλικού που αναπτύχθηκε. Επιπρόσθετα, εξετάζουμε την ικανοποίηση των φοιτητών από το υλικό του προγράμματος και τις στάσεις τους σε σχέση με ένα συμβατικό πρόγραμμα ενισχυτικής εκπαίδευσης στα μαθηματικά. Βασικό μεθοδολογικό εργαλείο αποτελεί ένα κατάλληλα δομημένο ερωτηματολόγιο το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Οι φοιτητές ανταποκρίθηκαν θετικά στο πρόγραμμα το οποίο απετέλεσε έναν βασικό τρόπο γνωριμίας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ήταν ικανοποιημένοι από το υλικό του προγράμματος. Η στάση των φοιτητών σε σχέση με ένα συμβατικό πρόγραμμα βρέθηκε να σχετίζεται με την προηγούμενη εμπειρία τους σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προκύψαν 4 βασικοί παράγοντες που αφορούν την πεποίθηση για το πρόγραμμα. Οι παράγοντες αυτοί ήταν η φοιτητική ανάπτυξη και εξέλιξη, η ικανοποίηση και τα μέρη του εξ αποστάσεως ενισχυτικού προγράμματος, οι στάσεις στο εξ αποστάσεως ενισχυτικό πρόγραμμα σε σχέση με ένα συμβατικό και η εξοικείωση σε σχέση με την ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. (EL)
An online support distance learning program in Mathematics was developed to aid first year engineering students. In the present study we examine, firstly, to what extent the attendance of such a program helped students to familiarize themselves with distance learning programs. The structure and part of the material developed is presented in detail. In addition, we examine the students’ satisfaction with the material of the program as well as their attitudes towards a conventional support learning program in Mathematics. A basic methodological tool was an appropriately structured questionnaire, which was digitally distributed upon completion of the program. The students responded positively to the program, which was a basic way of acquainting themselves with distance learning, and were satisfied with the material of the program. The students’ attitudes towards a conventional program was found to be related to their prior experience in distance learning programs. Statistical analysis of the research data yielded 4 basic factors related to the beliefs regarding the support online learning program in Mathematics. These factors were student’s development and progress, satisfaction with and the parts of the online support program, their attitudes towards a conventional program while being in the online support program and their familiarization with online distance education. (EN)


Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
Συμπληρωματική εκπαίδευση (EL)
ΤΠΕ (EL)
Μαθηματικά (EL)
Distance learning (EN)
Complementary education (EN)
Mathematics (EN)
ICT (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 1A (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 27-41 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 1A (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 27-41 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Νικόλαος M. Ματζάκος, Μιχαήλ Καλογιαννάκης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.