Πλαίσιο διαδικασίας για την αντικειμενοποίηση της επιλογής ερωτημάτων τελικής δοκιμασίας μέσω αξιοποίησης των δεδομένων από ενδιάμεσες δοκιμασίες αξιολόγησης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πλαίσιο διαδικασίας για την αντικειμενοποίηση της επιλογής ερωτημάτων τελικής δοκιμασίας μέσω αξιοποίησης των δεδομένων από ενδιάμεσες δοκιμασίες αξιολόγησης (EL)
Process framework for objectification of selection of items for the final assessment through utilization of interim assessment data (EN)

Κάτσενος, Ιωάννης Σπυρίδωνος
Ανδρουλάκης, Γεώργιος Σίλα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-21


Η επιλογή των κατάλληλων ερωτημάτων για την τελική δοκιμασία ενός γνωστικού αντικειμένου σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι μια απαιτητική διαδικασία, δεδομένων των στοιχείων του πληθυσμού των εξεταζόμενων, των εκπαιδευτικών στόχων που θα πρέπει να αξιολογηθούν και της επιζητούμενης συγκρισιμότητας των αποτελεσμάτων ανάμεσα σε διαφορετικές ομάδες εξεταζόμενων σε διαφορετικούς κύκλους σπουδών των προγράμματος. Στην εργασία αυτή, παρουσιάζουμε ένα πλαίσιο διαδικασίας γα την ανάλυση ενδιάμεσων αξιολογήσεων και την επιλογή από αυτές των κατάλληλων ερωτημάτων για την τελική αξιολόγηση ενός γνωστικού αντικειμένου. Οι ενδιάμεσες δοκιμασίες αναλύονται με τη θεωρία απόκρισης ερωτήματος (IRT) και προσδιορίζονται οι συναρτήσεις πληροφορίας ερωτήματος. Τα κριτήρια για την επιλογή ερωτημάτων είναι οι μέγιστες τιμές των συναρτήσεων πληροφορίας, η κατανομή τους στην κλίμακα ικανότητας θ και η κάλυψη του εύρους των εκπαιδευτικών στόχων. Τα επαναχρησιμοποιούμενα ερωτήματα, μετατρέπονται σε ψευδο-ανοικτού τύπου και βαθμολογούνται σύμφωνα με το επίπεδο επίτευξης των αντίστοιχων σε αυτά γνωστικών στόχων. Η εφαρμογή του προτεινόμενου πλαισίου σε δύο πανεπιστημιακά μαθήματα έδειξε ότι η ολική πληροφορία των δοκιμασιών αυξήθηκε από τις ενδιάμεσες στις τελικές δοκιμασίες ενώ η μέση βαθμολογία των φοιτητών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. (EL)
Choosing the right items for the final assessment test of an educational module as part of an educational program is a demanding task, considering the population to be examined, the educational goals to be evaluated and the comparability of the results over different groups of examinees in different cycles of the educational program. Ιn this paper, we present a process framework for analyzing interim assessments and selecting the right items for the final assessment of an educational module. The interim assessment tests are analyzed using Item Response Theory and the Items' Information Function (IIF) are determined. The criteria for selecting items are their peak information values, their distribution over the ability scale θ and their coverage of the educational goals set. The re-used items are transformed to pseudo-open ended questions and graded according to educational goals achievement. Application of the process framework on two university modules showed that the overall information of the tests is increased from the interim tests to the final test while the average student gradesremained at the same levels. (EN)


Εκπαιδευτική αξιολόγηση (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Δια βίου μάθηση (EL)
Learning assessment (EN)
Education (EN)
Lifelong learning (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 51-65 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 51-65 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ιωάννης Σπυρίδωνος Κάτσενος, Γεώργιος Σίλα Ανδρουλάκης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.