Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και Εκπαίδευση Ενηλίκων: τι μας διδάσκει η μέχρι σήμερα πρακτική, τι πρέπει να προσέξουμε για το μέλλον;

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και Εκπαίδευση Ενηλίκων: τι μας διδάσκει η μέχρι σήμερα πρακτική, τι πρέπει να προσέξουμε για το μέλλον; (EL)
Open Educational Resources in Adult Education: What does the practice to date teach us, what should we take care for the future? (EN)

Παναγιωτόπουλος, Γεώργιος
Βαγγελάτος, Αριστείδης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Βιβλιογραφική Έρευνα (EL)

2017-12-21


H Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΚΕ) είναι ένας τομέας ειδικού ενδιαφέροντος και σημασίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικά για την Ευρωπαϊκή Ένωση, πρόσφατες μελέτες αναφέρουν ότι η σημερινή πραγματικότητα στην Ευρώπη (που αποτυπώνεται από στοιχεία όπως: ένας στους πέντε ενήλικες έχει μικρές δεξιότητες αλφαβητισμού και αριθμητικής, ένας στους τέσσερεις έχει τελειώσει μόνο πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ ένας στους τρείς έχει σχεδόν μηδενικές δεξιότητες σε ΤΠΕ) επιβάλλει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται ότι ένα από τα βασικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της ΕΚΕ είναι οι Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ). Οι ΑΕΠ έχουν εξελιχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, γνωρίζοντας αυξανόμενη αποδοχή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Μέχρι και το τέλος της προηγούμενης δεκαετίας, οι ΑΕΠ αναπτύσσονταν κυρίως με έμφαση στην τυπική εκπαίδευση (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια) ή την μη τυπική για τους ενήλικες που είχαν ήδη ένα καλό επίπεδο μόρφωσης. Τα τελευταία χρόνια όμως υπάρχει μια προσπάθεια οι ΑΕΠ και γενικότερα η ανοιχτή εκπαίδευση να καλύψουν όλο το φάσμα της μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και όλο το ηλικιακό φάσμα των ενηλίκων, ανεξαρτήτως πρότερων γνώσεων και δεξιοτήτων. (EL)
Adult Education (ΑΕ) is a field of special interest and importance at a global level. Especially for the European Union, recent studies state that the situation in Europe (imprinted by evidence such as: one out of five adults has low literacy and numeracy skills, one out of four has finished only primary education while one in three has almost zero ICT skills) reveals the emphasis that needs to be put on Adult Education. In this context, it seems that one of the key tools that can be used to support the AE is Open Educational Resources (OER). OERs have evolved in recent years, getting increased acceptance at all levels of education. Until the end of the last decade, OERs were mainly developed with an emphasis on formal education (primary, secondary and tertiary) or non-formal for adults who already had a good level of education. In recent years, however, there has been an attempt towards OERs and open education in general to cover the whole spectrum of non-formal education as well as the entire adult age range, regardless of previous knowledge and skills. (EN)


Εκπαίδευση Ενηλίκων (EL)
Ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι (EL)
Ανοιχτή εκπαίδευση (EL)
Open educational resources (EN)
Adult education (EN)
Open education (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 97-105 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 97-105 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Αριστείδης Βαγγελάτος (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.