Perceived sense of stress of postgraduates students in distance learning

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αντιλαμβανόμενο αίσθημα άγχους μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
Perceived sense of stress of postgraduates students in distance learning (EN)

Πασιόπουλος, Γεώργιος
ΞΑΦΑΚΟΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Τζήλου, Γεωργία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-21


Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις 382 μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από διάφορα Ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια (ΕΑΠ, Λευκωσίας, ΑΠΚΥ, Κρήτης, Πελοποννήσου, Αιγαίου, Αγγλίας και Γαλλίας) και από διάφορα επιστημονικά πεδία, τα οποία προσφέρουν εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά προγράμματα, αναφορικά με το αντιλαμβανόμενο αίσθημα άγχους τους, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, και την πιθανή επίδραση των καθηγητών-συμβούλων στη μείωση του άγχους τους. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο περιελάμβανε δύο κλίμακες μέτρησης.Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 36,5% των μεταπτυχιακών φοιτητών δηλώνει ότι διακατέχεται από υψηλά επίπεδα άγχους (score>3,5), το οποίο πηγάζει κυρίως από τις γραπτές εργασίες και εξετάσεις. Επίσης, ποσοστό 39% δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο από την υποστήριξη του καθηγητή-συμβούλου. Παρατηρήθηκε ακόμη ότι τα επίπεδα άγχους τους διαφοροποιούνται σε σχέση με το Πανεπιστήμιο φοίτησής τους, ωστόσο δεν εντοπίστηκε συσχέτιση μεταξύ των δύο βασικών εξαρτημένων μεταβλητών της έρευνας, γεγονός το οποίο καθιστά αναγκαία την αναζήτηση και άλλων παραγόντων, οι οποίοι μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του άγχους των μεταπτυχιακών φοιτητών. (EL)
The study explores post-graduate students views (N=382) of distance education from various Greek and international universities and various scientific fields in relation to their perceived sense of stress during their studies and the potential impact of Professors-Consultants on reducing their stress. For this purpose a self-report questionnaire was used, which it included two basic scales. The results showed that 36.5% of postgraduate students stated that they have high levels of stress (score> 3.5), which it stems mainly from assignments and examinations. Postgraduate students also referred (39% of them) that they are quite satisfied with the support of the ProfessorConsultant. It was also noticed that their levels of stress were differentiated among universities, as well there was no correlation between the two dependent research variables, which makes it necessary to search for other factors that can help on reducing postgraduate students stress. (EN)


Εξ Απόστασεως Εκπαίδευση (EL)
Καθηγητής-Σύμβουλος (EL)
Άγχος (EL)
Distance Education (EN)
Professor-Advisor (EN)
Stress (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Greek

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 6Β (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 313-323 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 6Β (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 313-323 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΞΑΦΑΚΟΣ, Γεωργία Τζήλου, Γεώργιος Πασιόπουλος (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)