Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση 2.0: Ψηφιακός Γραμματισμός στα Οπτικοακουστικά Μέσα σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση 2.0: Ψηφιακός Γραμματισμός στα Οπτικοακουστικά Μέσα σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης (EL)
Educational Radiotelevision 2.0: Digital Literacy in Audiovisual Media in Internet Learning Environments (EN)

Papadimitriou, Sofia Theodor

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-21


Η εποχή μας κατακλύζεται από ένα σύνολο τεχνολογιών με κυρίαρχες την τηλεόραση και το διαδίκτυο, η σύγκλιση των οποίων προσφέρει νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση. Αξιοποιώντας τις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες του διαδικτύου, τα σχολεία με ευρυζωνική πρόσβαση έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν οπτικοακουστικό υλικό σε νέες πλατφόρμες διάθεσης με τη μορφή “μέσων ροής” την επιθυμητή στιγμή. Τα ολοκληρωμένα μαθησιακά περιβάλλοντα που στηρίζονται στα “μέσα ροής” επιφέρουν αλλαγές στη διδασκαλία εμπλέκοντας τους μαθητές σε πλούσιες αλληλεπιδραστικές μαθησιακές εμπειρίες και μετατρέποντάς τους από παθητικούς δέκτες σε ενεργούς συμμετέχοντες. Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση στο πλαίσιο της ψηφιακής της μετάβασης, στοχεύει στην υποστήριξη του ψηφιακού γραμματισμού στα Οπτικοακουστικά Μέσα στο σύγχρονο σχολείο, προσφέροντας στις ομάδες των μαθητών και εκπαιδευτικών, το περιβάλλον και τα εργαλεία για να αναπτύξουν τα δικά τους οπτικοακουστικά και γενικότερα ψηφιακά έργα. Στο άρθρο παρουσιάζονται συμπεράσματα από την εξαετή εμπειρία της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης 2.0 και προβληματισμοί και προτάσεις για έναν νέο ρόλο της εν μέσω των προκλήσεων που αναδύονται από τη σύγκλιση των τεχνολογιών τηλεόρασης και διαδικτύου καθώς και από τα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα. (EL)
Nowadays we are surrounded by numerous technologies; dominant among them are the Television and the Internet. Their convergence is both a challenge and a promise for education. Using broadband connections, schools take advantage of the audiovisual material in ‘streaming media’ format on demand. The teaching process based on streaming media and ‘virtual learning environments’ will definitely affect the way teachers organize their classes. Students will be engaged in full interactive experiences becoming from passive absorbers of information to active participants. The Educational Radiotelevision has been transformed into a multimedia platform in 2011 dynamically entering in the digital era and connecting with young people and their communities. It is connected with the major social networking sites and offers to groups of students and teachers, the environment and the tools to develop their own digital audiovisual projects. The paper presents the outcomes from the school video competitions organized by the second generation of Educational Radiotelevision (2.0) and also thoughts and proposals for a new role in the environment of challenges emerged by the convergence of television and the internet and also the characteristics of education in 21st century. (EN)


αλληλεπίδραση (EL)
υβριδικές πλατφόρμες (EL)
βίντεο κατ’ απαίτηση (EL)
μέσα ροής (EL)
δια-μεσικά έργα (EL)
Εκπαιδευτική Τηλεόραση (EL)
WebTV (EL)
Educational Television (EN)
video on demand (EN)
interaction (EN)
cross-media (EN)
hybrid platforms (EN)
streaming media (EN)
WebTV (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 5Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 73-85 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 5Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 73-85 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Sofia Theodor Papadimitriou (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.