Θεωρητικές έννοιες, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση, μεταξύ των μελών μια τάξης, συντελούν στη δημιουργία ενός εποικοδομητικού μαθησιακού πλαισίου. Η συμβολή των εννοιών αυτών σε όσους εκπαιδεύονται από απόσταση κρίνεται ακόμα πιο σημαντική, γιατί η γεωγραφική διασπορά τους και η μοναχική πορεία αυτομόρφωσής τους, μπορεί να επιτείνει αισθήματα απομόνωσης, μοναξιάς, αβεβαιότητας και ανασφάλειας. Βασικός σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να αναδείξει, μέσα από τη βιωμένη εμπειρία των μεταπτυχιακών φοιτητών της Θεματικής Ενότητας (ΘΕ) «Ανοικτή και εξΑΕ» (ΕΠΑ65) του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου, πώς οι προαναφερόμενες έννοιες πραγματώνονται σε δράσεις, μέσα από τους στόχους, τη μεθοδολογική προσέγγιση, αλλά και το εκπαιδευτικό υλικό της θεματικής κατά την ακαδημαϊκή περίοδο 2016-2017. Το παρόν άρθρο διαπραγματεύεται μέσα από τη εμπειρία των φοιτητών α) τη διεπαφή των φοιτητών με το εκπαιδευτικό υλικό, β) τη σχέση μεταξύ Καθηγητή-Συμβούλου (ΚΣ) και Συντονιστή της ΘΕ και των φοιτητών, καθώς και γ) τη σχέση των φοιτητών μεταξύ τους σε συνάρτηση με τα διαφαινόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Η ανάδειξη βασικών εννοιών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (εξΑΕ) μέσα από την παρούσα μελέτη περίπτωσης, από τη μια στοχεύει να προσκαλέσει τον αναγνώστη να συμβιώσει την εμπειρία αυτή και από την άλλη να προτείνει καινοτόμους μεθοδολογικούς σχεδιασμούς που «μικραίνουν» την απόσταση και «μεγαλώνουν» την επιθυμία των φοιτητών για μια αποτελεσματική μορφή μάθησης από απόσταση.
(EL)
Theoretical concepts, such as communication, cooperation and interaction, between the members of a class contribute to the creation of a constructive learning environment. The contribution of these to distance learners is even more important as the geographical dispersion of the students and their lonely course to self-learning can exacerbate feelings of isolation, loneliness, uncertainty and insecurity. The main purpose of this article is to highlight, through the actual experiences of the postgraduate students of the course "Open and Distance Education" (EPA65) at Open University of Cyprus, how the above concepts can be realized into actions, through the objectives in the methodological approach, as well as the educational material of the course during the academic period 2016-2017. This article analyses through student experiences a. the student interaction with the educational material, b. the relationship between the teacher-consultant /coordinator of the course and the students, and c. the student relationships with one another, in correlation with the apparent learning outcomes. The emergence of the basic concepts in EPA65 through this case study aims, on one hand, to be an invitation that allows the reader to share this experience, and on the other hand, to propose innovative methodological designs that will shorten the distance and enhance student aspirations to an effective form of distance learning.
(EN)