Ανοικτή πρόσβαση και ανοικτή μάθηση: κοινωνικός αποκλεισμός - σύγχρονες πολιτικές και στρατηγικές ανάπτυξης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ανοικτή πρόσβαση και ανοικτή μάθηση: κοινωνικός αποκλεισμός - σύγχρονες πολιτικές και στρατηγικές ανάπτυξης (EL)
Open Access and Open Learning: Social Exclusion - Modern Development Policies and Strategies (EN)

Palaska, Charalampia

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-21


Η σύνδεση της Ανοικτής Εκπαίδευσης (Α.Ε.) με την ελευθερία πρόσβασης στη μάθηση επιχειρεί μια ριζοσπαστική προσέγγιση της έννοιας ‘’εκπαίδευση’’. Η κατάργηση διακρίσεων βάσει κοινωνικών, οικονομικών και δημογραφικών κριτηρίων εγκαινιάζει τη νέα υπόσταση της μαθησιακής διαδικασίας, μέσω της οποίας ο αποκλεισμός εξαλείφεται προκειμένου να λάβει χώρα η κοινωνική ένταξη του ατόμου. Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην παράθεση του εκπαιδευτικού σκοπού της Ανοικτής Εκπαίδευσης, ως καινοτόμου εκπαιδευτικής διαδικασίας, που αναιρεί διακρίσεις και περιορισμούς. Εν συνεχεία, επιχειρείται η εννοιολογική προσέγγιση του όρου του ‘’κοινωνικού αποκλεισμού’’, καθώς και των αιτιών που τον γεννούν και τον τροφοδοτούν, αλλά και των επιπτώσεων που επιφέρει στα άτομα που τον βιώνουν. Ωστόσο, κρίνεται απαραίτητος ο διαχωρισμός του κοινωνικού από τον εκπαιδευτικό αποκλεισμό προκειμένου να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο ο πρώτος εξαρτάται από τον τελευταίο, και αντιστρόφως. Επίσης, θα αναζητήσουμε τον τρόπο προσαρμογής της Α.Ε. στα τρέχοντα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα διότι, αν και έχουμε διαπιστώσει το ριζοσπαστικό της ρόλο, η Ανοικτή Εκπαίδευση οφείλει να επαναπροσδιορίσει την πολιτική της χαράζοντας νέα στρατηγική για το μέλλον που ολοένα και μεταβάλλεται. (EL)
The connection of Open Education to free access in learning leads to a radical approach of term ‘’education’’. The abolition of social, economic and demographic criteria introduces the new reality of the learning process through which social exclusion is eliminated so individual’s social integration will take place. This study focuses on illustrating the educational purpose of Open Education as an innovative educational process that eliminates discrimination and limitations. Then the conceptual approach of the term "social exclusion" is attempted, as well as the causes that provoke its existence and its impact on the individuals that experience it. However, a separation of the social from the educational exclusion needs to take place in order to find out if and how much the former depends on the latter and vice versa. Furthermore, we will have to seek the way of Open Education’s adjustment to current social and economic data because, although we are already aware of its radical role, Open Education needs to redefine its policy in order to set a new strategy for a constantly changing future. (EN)


κοινωνικός αποκλεισμός (EL)
εκπαιδευτικός αποκλεισμός (EL)
Ανοικτή εκπαίδευση (EL)
προσβασιμότητα (EL)
accessibility (EN)
social exclusion (EN)
educational exclusion (EN)
Open education (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 106-122 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 4Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 106-122 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Charalampia Palaska (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.