Παράγοντες που ενεργοποιούν ή αποθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους κατά την εκπόνηση των ΓΕ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Παράγοντες που ενεργοποιούν ή αποθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους κατά την εκπόνηση των ΓΕ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
Factors that motivate or discourage postgraduate students during the process of writing assignments in distance learning education (EN)

ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΚΟΥΡΕΤΑ, ΜΑΡΙΑ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ποσοτική μέθοδος (EL)

2017-12-21


Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι διττός: να διερευνήσει τους παράγοντες α) που ενεργοποιούν και β) που αποθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να τους συσχετίσει με το φύλο, την ηλικία, τα χρόνια εργασίας και το πανεπιστημιακό ίδρυμα που φοιτούν. Στο προτεινόμενο ερευνητικό σχέδιο χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος. Το είδος της μεθόδου ήταν η δειγματοληπτική έρευνα. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου που περιελάμβανε δημογραφικά στοιχεία και κλειστού τύπου ερωτήσεις. Μελετήθηκε η επικοινωνία με Κ-Σ και συμφοιτητές, το χρονοδιάγραμμα μελέτης και η εύρεση κατάλληλης βιβλιογραφίας, οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η συναισθηματική κατάσταση των φοιτητών κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 95 μεταπτυχιακοί φοιτητές του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου και 24 του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Τα ευρήματα δείχνουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στους φοιτητές των δύο πανεπιστημίων, όσους έχουν έως 10 χρόνια υπηρεσίας και τους έγγαμους. Φαίνεται ότι οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Λευκωσίας επιδιώκουν σε μεγάλη συχνότητα την επικοινωνία με συμφοιτητές. Το ίδιο ισχύει και για τους συμμετέχοντες που έχουν έως 10 χρόνια υπηρεσίας. Οι έγγαμοι είναι ικανοποιημένοι από το χρονοδιάγραμμα που τους δίνεται και από το χρόνο που διαθέτουν για την εκπόνηση των εργασιών. Οι φοιτητές του ΕΑΠ δυσκολεύονται στην εύρεση κατάλληλης βιβλιογραφίας και νιώθουν αρκετό άγχος. (EL)
The purpose of the current research was dual: firstly to investigate the factors that motivate or discourage postgraduate students during the process of writing assignments in distance learning education and secondly to consociate these factors with gender, age, working experience and the university they study in. The method that was used was quantitative with random sample. Gathering of data was performed using questionnaire with demographic end closed type questions. The factors studied were communication between students and tutor-counselor and fellow students, the timetable framework, finding of appropriate bibliography, family obligations and the emotional status of students during the process of writing. The study sample consisted of 95 postgraduate students of the Hellenic Open University and 24 of University of Nicosia. The results suggest significant differences between the two universities, for those that work less than 10 years and for the married ones. The students of University of Nicosia and those with less than 10-year working experience seem to seek more often communication with fellow students. The married students are more satisfied with the timetable framework and the time spent for writing assignments. The students of the Hellenic Open University generally feel more stressed and have difficulties in finding appropriate bibliography. (EN)


έμπόδια (EL)
γραπτές εργασίες (EL)
εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
κίνητρα (EL)
motivations (EN)
obstacles (EN)
distance learning education (EN)
written assignments (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 78-87 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 78-87 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 ΜΑΡΙΑ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΟΥΡΕΤΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.