Ανατροφοδότηση Γραπτών Εργασιών και Συγγραφική Αυτο-ρύθμιση στην ΕξΑΕ: Αντιλήψεις Πρωτοετών Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών του Ε.Α.Π.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ανατροφοδότηση Γραπτών Εργασιών και Συγγραφική Αυτο-ρύθμιση στην ΕξΑΕ: Αντιλήψεις Πρωτοετών Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών του Ε.Α.Π. (EL)
Feedback of Written Assignments and Writing Self-regulation in Distance Education: Novice Postgraduate Students' Feedback Perceptions at the Hellenic Open University (EN)

Πράντζιου, Ιωάννα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-21


Ο σκοπός της παρούσας μελέτης προσανατολίσθηκε στη διερεύνηση των αντιλήψεων που διαμορφώνονται σε εκπαιδευόμενους/ες της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (εξΑΕ) λόγω της ανατροφοδότησης των Γραπτών τους Εργασιών αναφορικά με την έννοια της συγγραφικής αυτο-ρύθμισης. Συγκεκριμένα, εξετάσθηκαν: (α) οι αντιλήψεις που απορρέουν από συναισθηματικές αντιδράσεις που σχετίζονται με τη γραπτή ανατροφοδότηση που λαμβάνεται από εκπαιδευτές/τριες και (β) οι αντιλήψεις περί αποτελεσματικότητας της ανατροφοδότησης. Επιλέχτηκε για το σκοπό αυτό δείγμα μεταπτυχιακών πρωτοετών φοιτητών/τριών του τμήματος ‘Επιστήμες της Αγωγής’ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.), στους οποίους δόθηκε ερωτηματολόγιο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-17. Διαπιστώθηκε ότι οι φοιτητές/τριες είτε αντιλαμβάνονται την ανατροφοδότηση ως θετική λόγω συναισθηματικής απόρροιας είτε την αντιλαμβάνονται ως υψηλού βαθμού αποτελεσματική αναπτύσσουν ή/και ενισχύουν τη συγγραφική αυτο-ρύθμιση. Επιπλέον, στην περίπτωση των θετικών αντιλήψεων ανατροφοδότησης (ως συναισθηματική απόρροια) ανεξάρτητα από το εάν οι φοιτητές/τριες αντιλαμβάνονται ότι η ανατροφοδότηση πληροί ή όχι τις βασικές αρχές της αποτελεσματικότητας, η συγγραφική αυτο-ρύθμιση ενισχύεται. Αντίθετα, στην περίπτωση των αρνητικών αντιλήψεων ανατροφοδότησης, η θεωρούμενη αποτελεσματική ανατροφοδότηση φαίνεται να μην συνεισφέρει ως προς τη συγγραφική αυτο-ρύθμιση. Συζητούνται τόσο η ερμηνεία των ευρημάτων όσο και προεκτάσεις για περαιτέρω έρευνα στο πεδίο της εξΑΕ. (EL)
The purpose of this study was to explore two different dimensions of the feedback perceptions on written assignments in distance learning. In particular, they were examined (a) perceptions resulting from emotional responses and (b) perceptions of the effectiveness of the feedback received by trainers with regard to writing self-regulation which presupposes the quality of written assignments. A sample of novice postgraduate students from the Hellenic Open University and the section of the 'Education Sciences' were selected for this purpose and were given a questionnaire in the academic year 2016-17. It has been found that students either perceive feedback as emotionally positive or perceive it as highly effective to develop and / or enhance writing self-regulation. In addition, in the case of positive perceptions of feedback (as emotional outcomes), regardless of whether the students perceive that feedback meets basic principles of effectiveness, it was found that writing self-regulation is enhanced. In contrast, in the case of negative perceptions of feedback (as emotional outcomes), the perceived effective feedback is rather detrimental to writing self-regulation. Both the interpretation of the findings and the extensions for further research in the field of distance education are discussed. (EN)


Γραπτές Εργασίες (EL)
συγγραφική αυτο-ρύθμιση (EL)
αντιλήψεις ανατροφοδότησης (EL)
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (εξΑΕ) (EL)
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) (EL)
feedback perceptions (EN)
writing self-regulation (EN)
distance education (EN)
written assignments (EN)
Hellenic Open University (EN)

Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 9 Αρ. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 66-77 (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Vol. 9 No. 2Α (2017): Ο Σχεδιασμός της Μάθησης; 66-77 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ιωάννα Πράντζιου (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.