Το αίσθημα της ικανοποίησης των επιμορφούμενων διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στη μάθηση. Η παρούσα έρευνα στοχεύει να διερευνήσει τις απόψεις των εξ αποστάσεως επιμορφούμενων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τα στοιχεία του έντυπου υλικού, που συντελούν στην ικανοποίησή τους. Πραγματοποιήθηκε μια έρευνα επισκόπησης, με δείγμα 44 εκπαιδευτικούς της ΠΕ Θεσσαλίας. Το εργαλείο της έρευνας ήταν το ανώνυμο, ατομικό και διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η ικανοποίηση σχετίζεται θετικά με την ύπαρξη χρήσιμων, βιωματικών και ενδιαφερόντων περιεχομένων, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιμορφούμενων, έχουν σαφείς οδηγίες και προάγουν τον έλεγχο μάθησης, την εξατομικευμένη μάθηση, την αξιολόγηση και την αλληλεπίδραση με τον διδάσκοντα, τους επιμορφούμενους και το υλικό. Επίσης, δείχνουν ότι υπάρχει θετική συσχέτιση της ικανοποίησης με το φιλικό ύφος, το άμεσο ύφος, την απλή διαλογική μορφή, τη σύνθετη διαλογική μορφή, την ύπαρξη προκείμενων, μετακείμενων, διακείμενων, επικείμενων, παρακείμενων, περικείμενων, πολυκείμενων, οπτικών απεικονίσεων και εφαρμογής χρώματος. Τα αποτελέσματα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη βελτίωση της ποιότητας του έντυπου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού υλικού.
(EL)
The feeling of satisfaction of the trainees plays an important role in learning. The present research aims to investigate the views of distance-trained primary education teachers on the elements of the printed material that contribute to their satisfaction. An overview survey was carried out, with a sample of 44 teachers of the PE of Thessaly. The research tool was the anonymous, individual and online questionnaire. The findings show that satisfaction is positively related to the existence of useful, experiential and interesting content that meets the needs of learners, has clear instructions and promotes learning control, personalized learning, assessment and interaction with the instructor, learners and the material. Also, they show that there is a positive correlation of satisfaction with friendly style, direct style, simple dialogic form, complex dialogic form, the existence of pretexts, posttexts, intertexts, impingements, adjacent, contexts, polytexts, visual depictions and color application. The results have important implications for improving the quality of printed distance learning materials.
(EN)