Δημιουργία Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος με τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ για την ενότητα των Φυσικών της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού «Κυκλοφορικό σύστημα»: μια αρχική αποτίμηση

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Δημιουργία Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος με τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ για την ενότητα των Φυσικών της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού «Κυκλοφορικό σύστημα»: μια αρχική αποτίμηση (EL)

Μπεμπή, Μαρία
Kalogiannakis, Michail

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article (EN)

2023-07-07


Η παρούσα μελέτη αφορά τη δημιουργία πολυμορφικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τα Φυσικά της Στ’ τάξης του Δημοτικού και συγκεκριμένα για την ενότητα «Κυκλοφορικό σύστημα». Το Εκπαιδευτικό Υλικό (Ε/Υ) δημιουργήθηκε με βάση τις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις αρχές της Πολυμεσικής μάθησης, τις θεωρίες μάθησης καθώς και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Σκοπός της δημιουργίας του Ε/Υ αποτελεί η συμπληρωματική χρήση του στη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας, αποτελώντας χρήσιμο εργαλείο για τον/ην εκπαιδευτικό και βοηθώντας μαθητές/τριες στην πληρέστερη κατανόηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου. Στο άρθρο μας, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο στηρίχτηκε η δημιουργία του Ε/Υ και η σχετική έρευνα για την αποτίμησή του. Αναλυτικότερα, περιγράφεται το Ε/Υ που σχεδιάστηκε, το οποίο αποτελείται από τρεις βασικές ενότητες: (α) την εισαγωγική ενότητα (β) την 1η ΔΕ - Ένας ακούραστος μυς - Η καρδιά και (γ) την 2η ΔΕ - Μικρή και Μεγάλη Κυκλοφορία. Η μελέτη μας ολοκληρώνεται με την ποιοτική αποτίμηση του Ε/Υ από 13 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες μετά από τη μελέτη του Ε/Υ κλήθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις ενός κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου. Μέσω της θεματικής ανάλυσης περιεχομένου των απαντήσεών τους, προέκυψαν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που αφορούν το ίδιο το Ε/Υ για την επάρκειά του, τη χρήση του στην εκπαιδευτική πράξη καθώς και τη σχέση των ΤΠΕ και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΕξΑΕ) στη διδασκαλία των Φ.Ε. (EL)


Πολυμορφικό Εκπαιδευτικό Υλικό (EL)
Σχολική εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (EL)
Κυκλοφορικό σύστημα (EL)
ΤΠΕ (EL)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Greek

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 19 Αρ. 1 (2023): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 84-110 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 19 No. 1 (2023): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 84-110 (EN)

Copyright (c) 2023 Μαρία Μπεμπή, Michail Kalogiannakis (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)