Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση μιας ολοκληρωμένης παρέμβασης συμπληρωματικής σχολικής σε μαθητές Δημοτικού για το μάθημα της Γλώσσας

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση μιας ολοκληρωμένης παρέμβασης συμπληρωματικής σχολικής σε μαθητές Δημοτικού για το μάθημα της Γλώσσας (EL)
Design, implementation and evaluation of an integrated intervention of Complementary School Distance Education to primary school students for the Greek Language (EN)

Ψιλέλη, Καλλιόπη
ΚΩΤΣΙΔΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article (EN)

2025-03-16


Ο στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα μιας νέας ολοκληρωμένης παρέμβασης συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού σε μαθητές της Ε΄ Δημοτικού για τη γραφή και την παραγωγή του γραπτού λόγου. Το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε ήταν ένα μαθησιακό αντικείμενο (e-me-content). Μέσα από τη διεξαγωγή της έρευνας απαντήθηκαν τα ερωτήματα: πώς οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες αποτίμησαν το εκπαιδευτικό διαδραστικό υλικό που εστιάζει στη γραφή και στην παραγωγή του γραπτού λόγου ως προς τη μάθηση, τον σχεδιασμό και τη δέσμευση του όπως επίσης και πώς οι συμμετέχοντες/ουσες αποτίμησαν την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική εμπειρία τους. Η παρούσα μελέτη είναι σημαντική, μιας και ενίσχυσε την υπάρχουσα βιβλιογραφία στο πεδίο της εξ αποστάσεως συμπληρωματικής εκπαίδευσης και της ανάπτυξης διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα επιχείρησε να καλύψει το κενό που παρατηρήθηκε στις μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο ερευνητικό πεδίο συμπληρωματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το μάθημα της Γλώσσας στο δημοτικό. Η μεθοδολογική προσέγγιση που επιλέχτηκε για τη συγκεκριμένη έρευνα ήταν η μελέτη περίπτωσης (case study) με διαδικασίες ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες αξιολόγησαν θετικά το διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό και την εξ αποστάσεως εμπειρία τους. Οι εξ αποστάσεως δραστηριότητες του υλικού βοήθησαν τους/τις μαθητές/τριες να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά είδη λόγου και κειμένων και να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και διάθεση για τη συγγραφή. (EL)
The aim of this research was to investigate the effectiveness of a new integrated intervention of Complementary Distance Education using interactive educational material to support writing skills of students in the 5th grade primary class. The educational material created was a learning object (e-me-content) and a Course Presentation in the digital platform e-me. The following questions were answered by the research: how the participating students evaluated the educational interactive material in terms of learning, design and engagement as well as how the participants evaluated their distance education experience. The present paper is important, since it reinforced the existing bibliography in the field of Complementary Distance Education and the development of interactive educational material in primary education. The research attempted to fill the gap observed in the studies that have been carried out in the research field of Complementary Distance Education for the Greek language in primary school. The methodological approach chosen for this research was a case study that combined quantitative research procedures and qualitative research data in an individual school class. According to the results of the work, the participating students positively evaluated the interactive educational material and their distance experience. The distance activities of the material helped the students to understand and familiarize themselves with the different types of speech and texts and to show an interest and disposition for writing. (EN)


Συμπληρωματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διαδραστικό υλικό, γραπτός λόγος, κειμενικά είδη, Ε΄ τάξη δημοτικού (EL)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 21 Αρ. 1 (2025): Open Education: The Journal of Open and Distance Education and Educational Technology; 108-140 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 21 No. 1 (2025): Open Education: The Journal of Open and Distance Education and Educational Technology; 108-140 (EN)

Copyright (c) 2025 Καλλιόπη Ψιλέλη, Κωνσταντίνος Κωτσίδης (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.