Représentations étudiantes relatives à la transition énergétique

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Représentations étudiantes relatives à la transition énergétique (EN)

VOISIN, CAROLE
GRENIER, DAMIEN
TEXIER-PICARD, ROZENN

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-08-11


The question of energy transition is one of the key issues in education for Sustainable Development. It is a socioscientific acute issue that is the subject of debate in the scientific, political and social spheres. The aim of this research is to evaluate, via a questionnaire submitted before and after the activity, how a teaching device centered around the energy transition is likely to modify students' representations of this issue. While there was little change in core representations, there was some enrichment in terms of the diversification of renewable energy production methods, with references to economic and environmental impacts. (EN)


Representation, socioscientific acute issue, energy transition (EN)

Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

Array (EN)


2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 2 (2023) - Colloque SIEST Méditerranée 8, Tunisia; 57-75 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 2 (2023) - Colloque SIEST Méditerranée 8, Tunisia; 57-75 (EN)

Copyright (c) 2023 Mediterranean Journal of Education (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.