Analyse d’un dispositif de formation professionnelle en métrologie pour le travail

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Analyse d’un dispositif de formation professionnelle en métrologie pour le travail (EN)

BEN KILANI, CHIRAZ
MIMOUNI, JAMILA

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-10-08


Metrology, or the science of measurement, plays a very important role in many professional fields. It is the backbone that guarantees accurate results and reliable products and services. To ensure effective training in metrology, it is essential to design appropriate teaching and appropriate techniques. In this article, we aim to bring visibility to the empirical realities of vocational training in metrology for work. We situate ourselves within the framework of vocational didactics. Drawing on the key concepts of this theoretical framework, we seek to understand how the organization of this type of training promotes learning and meets work needs in terms of developing participants' metrological skills in a professional context. As an example, in this study, we have analyzed a training session entitled "Estimation of measurement uncertainties for physicochemical tests". (EN)


Vocational training, training systems, apprenticeships, skills development, measurement uncertainty (EN)

Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

Array (EN)


2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 2 (2023) - Colloque SIEST Méditerranée 8, Tunisia; 188-198 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 2 (2023) - Colloque SIEST Méditerranée 8, Tunisia; 188-198 (EN)

Copyright (c) 2023 Mediterranean Journal of Education (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.