Gamifying economics teaching in secondary school: a case study of a class of 34 students

Gamifying economics teaching in secondary school: a case study of a class of 34 students
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Gamifying economics teaching in secondary school: a case study of a class of 34 students (EN)

KARSENTI, THIERRY

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2021-01-01


The objective of this case study was to grasp the inherent benefits of using the educational app FinEcoLab. The results underscore the many benefits for learning: the teacher reported 29 benefits and the students reported 23. This study highlights the potential of FinEcoLab for teaching students a wide range of economic and financial concepts in a playful, stimulating, meaningful, and practical context. (EN)

Education, economics, applications, game, teacher (EN)

Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

Array (EN)

2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 1, N. 1 (2021); 2-14 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 1, N. 1 (2021); 2-14 (EN)

Copyright (c) 2021 Mediterranean Journal of Education (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.