La formation ouverte à distance à l’École Normale Supérieure d’Abidjan : difficultés et opportunités pour les étudiants stagiaires

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

La formation ouverte à distance à l’École Normale Supérieure d’Abidjan : difficultés et opportunités pour les étudiants stagiaires (EN)

HOLO, AMON KASSI

The purpose of this exploratory study was to study students' perceptions of the open distance learning (FOAD) implemented at the École Normale Supérieure d'Abidjan (ENS) during the COVID19 crisis. To this end, we interviewed 751 of them by questionnaire, 74% of whom are aged 36 and over. The results show that these students are mostly satisfied with online courses for technical-pedagogical and socio-economic-organizational reasons. However, they encounter certain difficulties, in particular technical and pedagogical-organizational. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

ENS, FOAD, Perceptions, difficulties, opportunities, students (EN)


Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

2021-12-31


Array (EN)

2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 2, N. 1 (2022); 13-23 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 2, N. 1 (2022); 13-23 (EN)

Copyright (c) 2021 Mediterranean Journal of Education (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.