Quelle est la nature de l’influence du climat scolaire sur les performances scolaires des élèves de Kinshasa ?

Quelle est la nature de l’influence du climat scolaire sur les performances scolaires des élèves de Kinshasa ?
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Quelle est la nature de l’influence du climat scolaire sur les performances scolaires des élèves de Kinshasa ? (EN)

ENGUTA MWENZI, JONATHAN
BAYENGA NDIBEYANG, JOEL

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-01-01


The purpose of this study is to assess the effect of different dimensions of school climate on the academic performance of students in a school in Kinshasa, DRCongo. A school climate rating scale was administered to a non-probabilistic sample of 138 students in grades 5 and 6 of the school's humanities. Academic performance was obtained from the first semester point scores of the 2019-2020 school year. The results of the study indicate a positive evaluation of school climate by the study subjects. In terms of academic performance, the subjects have average quality scores. The regression analysis revealed the non-influence of different dimensions of school climate on the academic performance of the study subjects. (EN)

School climate, school performance, students, Kinshasa, educational climate (EN)

Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

Array (EN)

2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 28-38 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 28-38 (EN)

Copyright (c) 2023 Mediterranean Journal of Education (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.