Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας μελετήθηκε η συνεργατική κατασκευή ψηφιακής αφήγησης στο μάθημα των Αρχαίων ελληνικών σε μικτό περιβάλλον μάθησης. Η ερευνητική παρέμβαση διαρθρώθηκε σε μια σύγχρονη φάση και μια ασύγχρονη και συμμετείχαν σε αυτή δύο διμελείς ομάδες μαθητών. Κατά τη διάρκεια της σύγχρονης φάσης πραγματοποιήθηκε η συνεργατική κατασκευή των ψηφιακών κόμικς, και κατά τη διάρκεια της ασύγχρονης φάσης σχολιάστηκαν από τους μαθητές τα παραγόμενα προϊόντα. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν αφορούν στα αναδυόμενα θέματα κατά την κατασκευή των ψηφιακών κόμικς και τον τρόπο αποτύπωσης τους στα παραγόμενα προϊόντα, καθώς και στο αν και σε ποιο βαθμό επετεύχθη συνεργατική κατασκευή της γνώσης στην ασύγχρονη συζήτηση. Τα ευρήματα κατέδειξαν ως κυρίαρχα αναδυόμενα ζητήματα κατά την κατασκευή των ψηφιακών κόμικς τη μορφή και το περιεχόμενο, η επεξεργασία των οποίων, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, προωθεί την κατανόηση και την εμπέδωση της γνώσης. Επίσης, από το σύνολο των αναδυόμενων ζητημάτων αναδείχθηκε η πρόσθετη παιδαγωγική αξία του εργαλείου δημιουργίας ψηφιακών κόμικς. Τα ζητήματα αυτά αποτυπώθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό στα παραγόμενα προϊόντα, ενώ όσον αφορά στην ασύγχρονη επικοινωνία των μαθητών, διαπιστώθηκε ότι υπήρξε διαλογική συνεργασία μεταξύ των μαθητών και επετεύχθη μεγάλος βαθμός συνεργατικής κατασκευής γνώσης.
(EL)
In the frame of this research project, the collaborative construction of digital storytelling in the subject of Ancient Greek literature was explored, in a blended learning environment. This research intervention was structured in one synchronous phase and one asynchronous and two groups, consisting of two students each, participated. During the synchronous phase, the collaborative construction of digital comics took place, and during the asynchronous phase, the aforementioned products were evaluated by the students. The research questions that were posed regard the surfacing issues during the construction of the digital comics and the way they are imprinted on the products, as well as if and in which extent the collaborative construction of knowledge in the asynchronous discussion was achieved. The findings indicated as primary surfacing issues during the construction of the digital comics the form and the content, the processing of which, according to the bibliography, promotes the understanding and the consolidation of knowledge. Also, from the sum of the surfacing issues, the added pedagogical value of the digital comic creation instrument emerged. Those issues were captured in an important degree in the products, while regarding the asynchronous communication of the students, dialogical collaboration between the students was found, and a substantial degree of collaborative knowledge construction was achieved.
(EN)