δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η Καλλιέργεια των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία. Μια μελέτη περίπτωσης στη Β' λυκείου
Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο άξονά της τη δημιουργία τριών διδακτικών παρεμβάσεων, που θα στηρίζονταν στη θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης, τους οποίους και θα προσπαθούσαν να καλλιεργήσουν, σε συγκεκριμένο μαθητικό δείγμα τμήματος της Β΄Λυκείου, μέσα απο στοχευμένες για κάθε τύπο, δραστηριότητες. Επιμέρους στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις απόψεις των μαθητών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (ΝΓ) και για τη διδασκαλία του κατά τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους, αλλά και να εκμαιεύσει τις παρατηρήσεις τους ως προς ενδεχόμενες αλλαγές στον τρόπο προσφοράς και παρουσίασής του. Αφού δόθηκαν ερωτηματολόγια, ώστε να διερευνηθούν οι κυρίαρχοι τύποι νοημοσύνης των μαθητών, οι διδακτικές παρεμβάσεις αξιολογήθηκαν από τους ίδιους, ως προς το ενδιαφέρον που τους δημιούργησαν, το κατά πόσο ενεργοποίησαν τον τρόπο μάθησής τους και για το ποιοί παράγοντες θεωρήθηκαν διαφορετικοί από τις συνηθισμένες διδασκαλίες τους. Οι μαθητές είχαν ευκαιρία μέσω των γενικών παρατηρήσεων τους, όπως επισημάνθηκε, να αναδείξουν την ανάγκη για κάποιες αλλαγές και να θέσουν προβληματισμούς ως προς την καλύτερη δυνατή εφαρμογή αυτών.
(EL)
This study in the field of the educational science is based on Howard Gardner’s theory of multiple intelligences. Particularly, three enents took place, in the subject of language that had been planned with targeted activities, in order to activate the student’s multiple intelligences in the classroom. These interventions had also been evaluated by each student, who had to complement a very specific questionnaire.
The aim of the study was to identify student’s perceptions regarding the factors that make teaching successeful with the application of the theory of MI.
Results revealed that students do really want many things to change for their language lessons. One very important change that students propose concerned the activities that have the potential to activate every student’s personal way of learning.
All other results are recorded in details in the chapter of descriptive statistics of this study.
(EN)
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.