Η Καλλιέργεια των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία. Μια μελέτη περίπτωσης στη Β' λυκείου

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η Καλλιέργεια των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία. Μια μελέτη περίπτωσης στη Β' λυκείου

Βαρδακώστα Ειρήνη (EL)
Vardakosta Irini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο άξονά της τη δημιουργία τριών διδακτικών παρεμβάσεων, που θα στηρίζονταν στη θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης, τους οποίους και θα προσπαθούσαν να καλλιεργήσουν, σε συγκεκριμένο μαθητικό δείγμα τμήματος της Β΄Λυκείου, μέσα απο στοχευμένες για κάθε τύπο, δραστηριότητες. Επιμέρους στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις απόψεις των μαθητών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (ΝΓ) και για τη διδασκαλία του κατά τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους, αλλά και να εκμαιεύσει τις παρατηρήσεις τους ως προς ενδεχόμενες αλλαγές στον τρόπο προσφοράς και παρουσίασής του. Αφού δόθηκαν ερωτηματολόγια, ώστε να διερευνηθούν οι κυρίαρχοι τύποι νοημοσύνης των μαθητών, οι διδακτικές παρεμβάσεις αξιολογήθηκαν από τους ίδιους, ως προς το ενδιαφέρον που τους δημιούργησαν, το κατά πόσο ενεργοποίησαν τον τρόπο μάθησής τους και για το ποιοί παράγοντες θεωρήθηκαν διαφορετικοί από τις συνηθισμένες διδασκαλίες τους. Οι μαθητές είχαν ευκαιρία μέσω των γενικών παρατηρήσεων τους, όπως επισημάνθηκε, να αναδείξουν την ανάγκη για κάποιες αλλαγές και να θέσουν προβληματισμούς ως προς την καλύτερη δυνατή εφαρμογή αυτών. (EL)
This study in the field of the educational science is based on Howard Gardner’s theory of multiple intelligences. Particularly, three enents took place, in the subject of language that had been planned with targeted activities, in order to activate the student’s multiple intelligences in the classroom. These interventions had also been evaluated by each student, who had to complement a very specific questionnaire. The aim of the study was to identify student’s perceptions regarding the factors that make teaching successeful with the application of the theory of MI. Results revealed that students do really want many things to change for their language lessons. One very important change that students propose concerned the activities that have the potential to activate every student’s personal way of learning. All other results are recorded in details in the chapter of descriptive statistics of this study. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)